Gårdagen!!

2008-12-19 @ 11:40:11
Jag fick väl min mat vid halv tolv ungefär, sedan åkte jag med mamma upp på stan. Gick och tog ut pengar och sedan in på Bokia för att köpa ett julkort till A : ) Sen trallade jag till skolan, ner till matsalen och där satt Lana och Junia : ) Pratade lite med de, sen stack Lana hemåt!! SFI-gruppen(?) hade gemensam "avslutnings"-lunch typ.. Så Annette kom ju ner och åt med dem där!! Hejade på henne och hon frågade några hundra gånger hur de var med mig xD haha. Och de flesta tyckte jag var fiin denna dag (A) Kan bero på att jag var uppklädd för kvällen och sminkad, som jag annars aldrig är xD Hade ju inte tid efter skolan så ; ) haha. Vid ett så drog Junia iväg på prov, så då satt jag typ själv i matsalen och läste lite i svenska häftet... Hossam kom förbi några gånger, Malin kom också : ) hihi.

Vid tre så var det dags för svenska-lektion, bara tralla uppåt. Vi var hela 15 personer på lektionen :O HAHA. De var många ju... Delade upp oss i två grupper, fick ta ett varsitt kapitel i häftet för att sedan redovisa de inför andra gruppen, vi fick 20 min på oss att förbereda oss : ) Vi gjorde de, vi valde minoritetsspråk i norden och det gick bra!! Sen var det en som hade muntligt!!! Sen var det raka vägen ner till matsalen, där Annette hade dukat upp lite fika och gjort de mysigt vid sofforna!! Slog oss ner där, Annette fick även present av oss som slutade svenska kursen nu som ett tack för terminen : ) hihi, hon blev jätteglad!! Sen tog Kogo fram gitarren och spelade en låt, väldigt mys!! Sen skulle vi ha frågesport, gick ihop två och två, fick ett papper med tio frågor på som man skulle svara på under en viss tid!! Jag blev mer stressad här än vad jag redan var fan xD haha. Sen när vi var klar, så byte vi med någon annan och fick rätta dennes. Men Annette kom även här och bara: "Caroline, nu kan du ställa dig här uppe och dra de rätta svaren för oss alla!!!" Min första reaktion var: men guud nej :O haha. Sen gick jag ju ändå upp, jag var ju tvungen att göra muntligt för att få ett bra betyg!! xD Så jag gick igenom de rätta svaren, skrek lite på folket som inte kunde hålla tyst också (A) HAHA. Många som hade alla rätt, så de blev utslagsfråga och Kogo vann : ) Sen var jag verkligen tvungen att sticka, klockan var kvart i fem, mamma väntade utanför!! Så, sa hejdå till Annette och hon tyckte att jag hade varit jätteduktig och att jag hade ryckt upp mig på senaste tiden här och att hon skulle ge mig mvg i B-kursen också :D iiiih. Carro blev mycket glad, fan!! Men tråkigt att springa ifrån lektionen när vi mest satt där och pratade och fikade och hade de mysigt!!!

Menmen, ut till mamma, hämtade upp Robert och de var raka vägen till Gävle : )
Berättar resten av dagen i ett annat inlägg!!

Kommentarer
Postat av: Mika

Grattis till MVG baby :D <3

2008-12-19 @ 13:49:05
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback