Ehm, katastrof typ.

2008-02-10 @ 00:38:10
Ja nu är första delfinalen i Melodifestivalen avgjord.. Och jag längtar redan till nästa lördag, då den intar Västerås :D Med artister som Sanna Nielsen, Carola&Andreas, Ola Svensson m.fl. Men nu ska jag berätta lite vad jag tyckte om låtarna och om hur resultatet blev!!

E-type & The Poodles - Line of Fire.
Jag gillar låten och trodde verkligen den skulle växa live, men nej det gjorde den inte. E-type kan inte sjunga och deras röster passar inte ihop för fem öre. Men jag gillar låten på något sätt ändå, men det kanske mest berodde på pyro grejerna, de var häftigt. De var nog det bästa i hela numret.
Betyg på numret: 3 av 5.

Face 84 - Alla gamla X.
Åh den liknar en annan låt tycker jag, men vilken?! Jag tycker även låten är lite barnslig, dom sjunger ju om hönsnätsbur.. Och dom som sjunger låter ju väldigt barnliga också.. Låten växte inte live och den blev bara tråkig att se på. Och jag skrattar mest åt refrängen för den är så töntig.
Betyg på numret: 1 av 5.

Velvet - Déjà vu.
Öppningen med ljuset var så himla häftigt. Och jag verkligen gillar låten så sjukt mycket, refrängen sätter sig direkt. Häftig show på scenen, med sina tre dansare. Sjukt snygg koreografi, dom var grymma. En schlager discodänga med tonartshöjning, yeah! Jag älskar det! Så jäkla bäst, jag satt nog mest och gapa genom hela numret, WOW! Jag ville bara dansa med.
Betyg på numret: 5 av 5.

Brandur - Lullaby.
Ja en ballad som sagt, väldigt lugn och ja... tråkigt också, tyvärr. Nästan ett sömnmedel var låten, oj kanske inte ska vara så hård, men det kändes så och jag gillade de verkligen inte. Det var kören som gjorde det sevärt och de sjöng bättre än han.
Betyg på numret: 1 av 5.

Michael Michailoff - That´s love.
Jag minns då han var med i Fame Factory då han hoppade av, jag gillade inte han då och han imponerade inte på mig nu ikväll heller. Låten börjar och det låter som Karl Martindahls dänga "Love turns water into wine" från 2004. Och även i stuk med Andreas Johnson. Låten var helt okej, men låten passar inte honom. Och det blev inget speciellt över detta framträdande, de var nästan på gränsen till tråkig.
Betyg på numret: 2 av 5.

Amy Diamond - Thank you.
Introt på denna låt är häftig. Och här är det show ända från början till slut och jag älskar det. Låten är verkligen skitbra, låten växte live och hon levererar när det gäller. Häftigt nummer med showen och så. En av det bästa denna kväll. Love it. Heja Amy!
Betyg på numret: 5 av 5.

Suzzie Tapper - Visst finns mirakel.
En vacker ballad.. Lät nervös i början men i refrängen blev det bra.. Och hon var jättebra faktiskt. Låten är fiin och man nynner ju med.. Hon berör, men då inte på Sonja Aldén-nivå ; ). Så vackert när kören steg fram och stod bredvid henne och sjöng med. Och låten växer ju mer man hör den.
Betyg på numret: 4 av 5.

Christer Sjögren - I love Europe.
Haha, jag skrattar redan från början. Okej han har rösten och sådära, men han i mellon är ju nästan ett skämt. Det känns som man kastas i nåt karneval aktigt. Lite mysig show med alla fjädrar och dansen. Låten är lite rolig, man nynnar faktiskt med efter ett tag, tro det eller ej. Men stjärnan i detta nummer var ju Caroline Jönsson tyckte jag iallafall ; ).
Betyg på numret: 1 av 5.

____________________
Resultaten...
Final - Christer Sjögren.
Final - Amy Diamond.
Andra chansen - E-type & The poodles.
Andra chansen - Suzzie Tapper.
5:e plats - Velvet.
6:e plats - Michael Michailoff.
7:e plats - Brandur.
8:e plats - Face-84.

Dom två som gick till andra chansen är jag grymt nöjda med. Dom hamnade verkligen helt rätt.. Men dom som gick till finalen däremot eller Amy var värd sin plats där.. Men Christer, hallå, det kan inte vara sant asså.. Vilket skämt. Och Velvet åkte ur, en femte plats :O hallå, hon var så värd en final plats eller åtminstone till andra chansen, för hon var verkligen den bästa ikväll.. Showen, låten, ja allt.. Jag är besviken, jag trodde verkligen hon skulle komma vidare, hennes låt är så sjuuukt bra!! Menmen allt kan hända i Melodifestivalen.....

Nu ska jag digga vidare på Déjà vu och smaska vidare på ostbågarna här ^^ haha.
Schlager-kramar
Carro

Kommentarer
Postat av: Helena Jönsson

Hej! Ser att du gillar Caroline Jönsson - du har väl inte missat hennes hemsida www.carolinejonsson.net

Mvh Helena, syrran

2008-03-02 @ 12:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback