Deltävling 1 - Göteborg.

2009-02-08 @ 01:43:46
Nu är första deltävlingen avklarad. Och ja, det var verkligen en spännande deltävling. Allt hände, och det blev skandaler på en gång. Det är de som kallas Melodifestival!!! Jag gillade verkligen öppningen, alla på scenen, Jessica och Dea var galet sööta!!!! Och jag gillade det där med Perrelli och Stenmarck också, riktigt jävla kul ju. :D Och Petra Mede som programledare, hon var jättebra, men hon var nära att gå över gränsen till att vara för mycket. Jag hoppas hon inte gör det, hon blir bara jobbig då. Men det kommer nog bli galet bra med henne, jag måste bara lära mig att gilla henne som person!!!

Yeah, nu tänkte jag komma med lite kommentarer kring varje bidrag.. Here we go!

Nina Söderquist - Tick Tock
Detta var helt i min stil. Ett jättehäftigt nummer, hon ägde scenen och det var riktigt kul att se henne. Låten var jättebra, texten och allt. Och Nina har ju en sån jäkla stark röst, hon kan verkligen sjunga den där donnan. Hon gjorde detta sjuktbra.
Betyg på numret: 4 av 5.



Jonathan Fagerlund - Welcome to my life
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om detta. Ett amatör nummer. Ingen bra låt alls, inte ens refrängen nynnade man med i. Och då var det dåligt!!! Han har en sån svag röst också. Väldigt okänd för det flesta, även mig. Han försvann liksom i mängden.
Betyg på numret: 1 av 5.


Shirley Clamp - Med hjärtat fyllt av ljus
Allt började så bra. Det var verkligen en jättebra låt, texten och allt. Men tyvärr gick inte sången riktigt ren, det var lite falskt på vissa ställen. Men annars har Shirley rösten, helt klart. Mäktigt att stå helt själv på scenen, men hon nådde inte upp i Sannas nivå. Det bästa i hennes nummer var i slutet när ljusgrejen kom ner i sticket/sista refrängen. Så fantastiskt.
Betyg på numret: 5 av 5.

Scotts - Jag tror på oss
Det blev en väldigt dålig början av numret. Och jag tyckte inte om uppträdandet så mycket, han sjunger väl okej, men inte mer. Låten var inte så värst bra heller, men man hörde att de var en Bengtzing-låt typ. Det bästa i numret var helt klart kören, Jessica är för SÖÖT alltså.
Betyg på numret: 3 av 5.


Emilia - You´re my world
Jag har nog förväntat mig lite mer från henne. Början tyckte jag var bra, men sedan när hon tog i och sjöng. Herreguud, hon kan verkligen inte sjunga, det lät ju hemskt. Hon är ingen live människa. Men låten var tyvärr lite mysig. Och Dea och Linda var så sööta så!!
Betyg på numret: 2 av 5.


Alcazar - Stay the night
Jag säger bara, fyfaan vilket häftigt nummer. De är asgrymma på att dansa och sjunga också för den delen. Låten var helt underbar, fastnade direkt typ. Härlig refräng, man nynnar med!! Det var party så det stod härliga till. 80-tals flashsbacks med kläderna och allt. Jag fick påminna mig själv att andas här fan...
Betyg på numret: 5 av 5.

Caroline Af Ugglas - Snälla, snälla
Alltså, hon har ju verkligen en unik stil den här människan. Antingen älskar man det eller så hatar man det. Och jag hatar det, verkligen. Och låten var inte så bra heller, det var mest ett tråkigt uppträdande. Och jag förstår inte hur folk kan se något bra i detta, vad gör hon i festivalen?!
Betyg på numret: 1 av 5.


Marie Serneholt - Disconnect me
Det här var ett sånt häftigt nummer, så jag finner inga ord. Lätt bästa numret, enligt mig. Låten var jättebra, texten var bra. Och Marie är jättegrym ju. Man satt bara här och skutta av glädje. Vilken nummer!!! Och sedan så var ju Jessica och Dea så jäkla snygga och grymma så det finns inte.
Betyg på numret: 5 av 5.


Såhär tyckte då jag. Och enligt mig och denna lilla lista, så ville jag ha Alcazar och Marie Serneholt till finalen. Och Shirley Clamp och Nina Söderquist till Andra Chansen. Men ja, jag fick ju inte riktigt som jag ville där. Ett rätt bara, resten gick det inge bra för alls. Och det är Skandal att Shirley kom sist, jag förstår det inte. Liksom, okej att hon sjöng lite dåligare än vanligt och att låten inte var sådär jättebra. Men Shirley är ju ändå Shirley liksom!!! Och att Marie inte gick vidare med sitt dansnummer, det är katastrof alltså, men jag tror det kommer gå jättebra för henne iallafall. Jag älskade iallafall det numret!!!!

RESULTATET
Final:

Alcazar
Emilia
Andra Chansen:
Scotts
Caroline Af Ugglas

Plats 5: Nina Söderquist
Plats 6: Marie Serneholt
Plats 7: Jonathan Fagerlund
Plats 8: Shirley Clamp

Internationella juryns val: Caroline Af Ugglas.
---------------------------------------
Nu är det bara ladda om för nästa deltävling. Andra går av stapeln i Skellefteå...

Och jag tror jag börjar få min schlagerfeber nu iallafall,
sakta men säkert kryper den fram...

Kommentarer
Postat av: Lins

Marie va ju så bra :(

2009-02-08 @ 11:55:36
URL: http://www.linaarvendal.net/blog
Postat av: Carro

Lina: Jaa lätt bästa för kvällen. Jag ville ha henne vidare fan :(

2009-02-08 @ 12:07:55
URL: http://cardil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback