"I am I am The Queen"

2009-02-22 @ 01:11:57
Sedan senaste inlägget, när vi trallade härifrån. Så tog vi oss raka vägen till arenan för att träffa Nathalie, och vi hade lite tur där för människan stod utanför typ. Så vi pratade med henne lite snabbt igen. Hur mysig är hon inte?! Efter det så tog vi oss till stan för att leta reda på något att äta, det blev mitti grillen. Pommes och köttbullar, haha. xD På vägen tillbaks till arenan så svängde vi in i nöjestältet igen för att prata lite snabbt med Camilla igen, trevligt!! Sedan raka vägen ut till arenan igen, kom la dit strax innan halv sex. Klockan sex var det insläpp, skönt att komma in i värmen då... Kikade runt bland alla sponsorer och sedan begav vi oss till våra platser. Vi satt uppe i taket fan, men det var ju gratisbiljetter så. Man såg ju iallafall...
Vid åtta så började allt och jag vet inte om jag behöver säga så mycket om det. Jag älskade verkligen öppningen, den var rolig som fan. Och Jess var så sjuuukt sööt. Fast de var la Dea och Linda med, hihi. Först ut var Velvet och det numret gillade jag så mycket. Låten var jättebra och själva koreografin var helt underbar. Helt klart bästa på hela kvällen. Jag har inte alls så mycket att säga om Rigo and Topaz Sound feat Red Fox, jag gillade den inte alls. Det var bara Dea som var sööt där. Molly Sandéns nummer var väldigt tråkigt, faktiskt. Jättefin låt men inget mer. Nåt jag inte heller gillade var EMD, det var tråkigt själva numret. Men det kan hända att låten kommer spelas ändå, hm. Sedan kom det ett nummer jag verkligen gillade, Mikael Rickfors. Så fort låten började så gillade jag det, det var lite kul!!! Och sedan var ju Jess assööt bakom keyboarden och Britta med på kören. Och sedan kom kvällens sömnmedel, Maja Gullstrand. Riktigt tråkigt ju, vad gjorde hon i festivalen?! Ett riktigt coolt nummer hade Sofia, med de där trummorna som Jess, Dea, Linda och Jennie var så sööta vid. Lite tråkigt att hon sjöng på grekiska, men jag gillade det ändå. Och sist ut var ju BWO, och jag gillar inte dem och jag gillade inte detta heller. De var ju ingen bra låt alls, jag trodde de skulle komma med en bättre låt ju, menmen...

Till finalen tog sig Molly och EMD. Och till andra chansen Rigo and Topaz Sound feat Red Fox och BWO. Jag är typ inte nöjd med nåt av de. Jag ville ju helt klart ha Velvet till finalen, och Sofia.. Sedan Rickfors till andra chansen och sedan hade det inte spelat någon roll, bara vi slapp BWO och EMD. xD HAHA. Och vi hoppades verkligen på att internationella juryn skulle välja Velvet men det blev Sofia, men henne blev vi också lite glada för. Men att Velvet hamnade på en 6:e plats var sååå tråkigt, inte ens topp 5. Katastrof.

När allt var slut så kastade vi oss ut från arenan, och fort gick det. Verkligen rusade bak till artistingången på en gång. Hahaha, måste ha sett sjuktkul ut ju...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback