Alla tippar... typ.

2009-01-20 @ 00:40:22
Så varför ska jag vara annorlunda och inte göra det för :P Och jag pratar såklart om Melodifestivalen. Dags att tippa lite, om hur jag tror att det ska gå, vilka som tar sig till finalen respektive andra chansen. Och jag har såklart inte hört låtarna, utan går bara på ren känning nu. Jag tar alla städerna på en gång, för annars kommer jag glömma xD

Såhär tippar jag:

Göteborg:
1. Nina Söderquist - "Tick Tock" - A n d r a  C h a n s e n

2. Jonathan Fagerlund - "Welcome To My Life"

3. Shirley Clamp - "Med hjärtat fyllt av ljus" - F i n a l

4. Scotts - "Jag tror på oss" - A n d r a  C h a n s e n

5. Emilia - "You're My World"

6. Alcazar - "Stay The Night" - F i n a l

7. Caroline af Ugglas - "Snälla, snälla"

8. Marie Serneholt - "Disconnect Me"


Kommentar:
Alcazar är en klar finalist för mig. Sen hoppas jag även på Shirley, men det kan även bli Scotts som tar den platsen, pga. Dansbandskampen. Men Scotts tar sig annars till andra chansen, tillsammans med antingen Nina Söderquist eller Marie Serneholt. Jag hoppas dock på Nina.


Skellefteå:

Lili & Susie - "Show Me Heaven"

Lasse Lindh och Bandet - "Jag ska slåss i dina kvarter"

Jennifer Brown - "Never Been Here Before"

H.E.A.T - "1000 Miles"

Markoolio - "Kärlekssång från mig" - F i n a l

Amy Diamond - "It's My Life" - A n d r a  C h a n s e n

Cookies'n Beans - "What If"

Måns Zelmerlöw - "Hope & Glory" - F i n a l


Kommentar:
Måns = Självklar finalist. Andra finalplatsen går till Markoolio, bara för att de är Markoolio liksom. Amy tar åt sig en plats i andra chansen. Sen har jag ingen aning vem som kan tänkas ta den andra platsen. Antingen, hm, H.E.A.T kanske. Eller Jennifer Brown. Eller Lili&Susie. Jag bryr mig inte om vilken...


Leksand:

Velvet - "The Queen" - F i n a l

Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox - "I Got U"

Molly Sandén - "Så vill stjärnorna" - A n d r a  C h a n s e n

E.M.D. - "Baby Goodbye" - F i n a l

Mikael Rickfors - "Du vinner över mig!" - A n d r a  C h a n s e n

Maja Gullstrand - "Här för mig själv"

Sofia - "Alla"

BWO - "You're Not Alone"


Kommentar:
Velvet tar revansch och tar sig till finalen. Tillsammans med trion E.M.D. Det kommer gå bra för Molly och hon tar sig till andra chansen. Och dit kommer antingen BWO eller Mikael Rickfors också. Jag hoppas på Mikael Rickfors, faktiskt, orkar inte med BWO igen...


Malmö:

Agnes - "Love Love Love" - F i n a l

Star Pilots - "Higher"

Susanne Alfvengren - "Du är älskad där du går"

Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng - "Killing Me Tenderly" - F i n a l

Thorleifs - "Sweet Kissin' In The Moonlight"

Sarah Dawn Finer - "Moving On" - A n d r a  C h a n s e n

Next 3 - "Esta noche"

Malena Ernman - "La voix" - A n d r a  C h a n s e n


Kommentar:
Den skönsjungande duon Anna&Maria tar en finalplats och den andra går till Agnes. Sarah Dawn Finer får nöja sig med en plats i andra chansen, tillsammans med operasångerskan Malena Ernman.
Det var min tippning de. Spännande och se sedan om man får några rätt liksom ; ) hihi. Och jag kan ju säga redan nu att jag tror och hoppas att Måns tar hem hela spektaklet. DET MÅSTE HAN GÖRA!!! För hans nummer kommer bli bättre än Bäst :D Den 14 mars får vi veta svaret :D Och jag med glada gänget är på plats, Wohoo!!!

Ett mello-inlägg blev detta... hihi.
18 dagar kvar... (om man räknar att de är tisdag nu)

Kommentarer
Postat av: Anna

Åååh vad kul. Ska väl inte vara sämre jag. Men jag vågar bara skriva om första deltävlingen. Än så länge (a)

2009-01-20 @ 16:07:19
URL: http://annapee.blogg.se/
Postat av: Mikael

De där donnorna Anna&Maria MÅSTE till final :D Så är det!! Sen måste vi ha Shirley där, och även Velvet :P



Jag vill på direktsändningen i Leksand!!!! Ska vi kolla blocket?

2009-01-20 @ 20:15:57
URL: http://mikaeljanzon.blogg.se/
Postat av: Anonym

du vet att det är jennie widegren som koreograferar till velvets nr va? :)

2009-01-21 @ 16:56:40
Postat av: Carro

Anonym: Inte detta året. Förra året, till låten Deja vu var de ju Jennie.. Men i år är det Nathalie Rosenberg som gör koreografi till velvets nr :)

2009-01-21 @ 21:58:16
URL: http://cardil.blogg.se/
Postat av: Anonym

yes i know,, tr¨åkigt för jennie e grymmast! :P



e nat din syrra eller nåt?

2009-01-26 @ 14:58:04
Postat av: Carro

Anonym: Yes hon är grym :P



Nej, Nat är inte min syster. Vi är vänner bara. :)

2009-01-26 @ 17:12:46
URL: http://cardil.blogg.se/
Postat av: Anonym

okej ni e lite lika faktiskt.. ok har ni dansat ihop mkt? tog samma klass som henne igår faktiskt! :P



har du biljetter till alla deltävlignar? :)

2009-01-27 @ 17:18:18
Postat av: Carro

Oh tack :) haha. Nej, jag har aldrig tagit en dansklass för henne eller dansat med henne. Men vill mer än gärna ta en klass för henne, och dansa med henne också för den delen. Men har bara sett henne uppträda och undervisat än.

Jaha, vart då nånstans? :)



Nej, jag ska bara på finalen. Dudå? :)

2009-01-27 @ 18:45:14
URL: http://cardil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback