Startordningen i Melodifestivalen 09.

2009-01-15 @ 18:12:29
Det var länge sedan jag nämna något om Melodifestivalen här. Jag tänkte ta de lite snabbt här nu, de jag har missat, alla vet säkert detta ändå. Sista jokern blev EMD och de ställer upp med låten "Baby Goodbye", artisten/gruppen som ska framföra låten "Higher" blev Star Pilots och programledaren för årets spektakel blev Petra Mede. Jag håller tummarna för att detta blir bra...

Här har ni iallafall startordningen:

Göteborg:
1. Nina Söderquist - "Tick Tock"

2. Jonathan Fagerlund - "Welcome To My Life"

3. Shirley Clamp - "Med hjärtat fyllt av ljus"

4. Scotts - "Jag tror på oss"

5. Emilia - "You're My World"

6. Alcazar - "Stay The Night"

7. Caroline af Ugglas - "Snälla, snälla"

8. Marie Serneholt - "Disconnect Me"
 

Skellefteå:

1. Lili & Susie - "Show Me Heaven"

2. Lasse Lindh och Bandet - "Jag ska slåss i dina kvarter"

3. Jennifer Brown - "Never Been Here Before"

4. H.E.A.T - "1000 Miles"

5. Markoolio - "Kärlekssång från mig"

6. Amy Diamond - "It's My Life"

7. Cookies'n Beans - "What If"

8. Måns Zelmerlöw - "Hope & Glory"


Leksand:

1. Velvet - "The Queen"

2. Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox - "I Got U"

3. Molly Sandén - "Så vill stjärnorna"

4. E.M.D. - "Baby Goodbye"

5. Mikael Rickfors - "Du vinner över mig!"

6. Maja Gullstrand - "Här för mig själv"

7. Sofia - "Alla"

8. BWO - "You're Not Alone"


Malmö:

1. Agnes - "Love Love Love"

2. Star Pilots - "Higher"

3. Susanne Alfvengren - "Du är älskad där du går"

4. Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng - "Killing Me Tenderly"

5. Thorleifs - "Sweet Kissin' In The Moonlight"

6. Sarah Dawn Finer - "Moving On"

7. Next 3 - "Esta noche"

8. Malena Ernman - "La voix"


23 dagar kvar nu . . .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback