Good Morning Baltimore. <3

2009-10-09 @ 23:57:22
8/10 - Hairspray-musikalen.

Mötte upp Jennifer utanför Chinan vid halv sju-tiden, vi kollade på bilderna utanför innan vi tog oss in till biljettkassan. Hämtade ut biljetterna som Jessica (Heribertsson, som spelar huvudrollen) hade lagt undan till mig, det var erbjudandet gå 2 betala för 1, så det var mycket bra. Hon hade fixat på parkett, och vi blev lite chockade över hur bra platser det egentligen var.. Kom in och hittade våra platser, rad 9 på sidan. Men vi såg hela scenen och allt så vi var mycket nöjda. Satt där och pratade massa innan det började, "klagade" lite på stolarna där. xD haha. Och vid halv åtta så började det och höll på till halv elva med en halvtimmes paus ungefär.

Musikalen var helt fantastisk alltså. Herregud, vi skrattade som bara fan. Hela tiden kändes det som. Helt underbart. Vänskap, kärlek och så sjukt mycket humor!!! Ett riktigt jäkla lyckopiller, oj så glad man blev. I hela kroppen, man ville bara skutta upp och dansa med.. Och huvudrollen som Tracy spelades av Jessica Heribertsson, så himla fantastisk. Helt otrolig alltså, rösten, dansen.. Utstrålningen, charmen, åh, allt. Hon är så Grym! Och Rolf Lassgård som kvinna (som Tracys mamma), haha, herregud vad vi/alla skrattade. Riktigt kul att se, att han bjuder på sig så. Morgan Alling, som Tracys pappa, var också grym.. Och Rolf och Morgans scener tillsammans, jag säger bara HA-HA-HA! Shit. Och jag får inte glömma min absoluta favorit, Helena Bergström, som spelade TV-producenten Velma von Tussle. Hon är en av mina absolute bästa favvoskådisar, hon är så grym på allt hon gör. Och att för första gången se henne live, och höra henne sjunga och se henne dansa. Hon är helt otrolig! Och jag älskar henne bara mer nu efter detta. Amazing!!!! De övriga i ensemblen var såklart också grymma... :)















Bilderna är lånade härifrån.


Vi hade en helt fantastisk kväll iallafall. :D

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hahah GRYYYYYMT var det! Och det trasiga armstödet intill var ju inte lite jobbigt ;D Tack för att jag fick hänga med! Hoppas du får träffa Jess ikväll nu! Kraaam!

2009-10-10 @ 12:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback