Deltävling 4 - Malmö!

2010-02-28 @ 00:27:09
Sista deltävlingen är över, bara andra chansen kvar nu! Jag är faktiskt riktigt nöjd med resultatet, wow! Melters imitation av Malena, HAHHAHA. Fybubblan vad det var roligt. Bäst var ju ändå övergångstället när M och kören gick över! HAHA. Och mellanakten var också grym, Jessica. ♥ Riktigt nöjd med allt..

Here comes the kommentarer..

Sibel - Stop.
Jag gillar verkligen introt, sen började hon sjunga och då sjönk mitt intresse. Jag tycker inte hon har nån bra röst, vissa toner skär i örat. Jag gillar dock refrängen, men inte verserna. Lite jobbig låt, stressframkallande kan man nog kalla den. Lite konstigt nummer men..
Betyg: 3/5.

Py Bäckman - Magisk stjärna.
Okej, hur ser människan ut?! Man blir ju rädd. Sedan har hon ju noll röst fan. Låten är väldigt trist men bra på nåt sätt ändå. Hm, men det blev ändå Godnatt för mig! Får itne glömma; KÖREN! ♥ ♥ ♥ Jessica står där bakom och strålar som bara hon kan. Love, love, love!
Betyg: 2/5.

Neo - Human frontier.
Älskar början, låten är sjuktgrym. Neo är riktigt grym. Och jag gillar refrängen otroligt mycket, att den går upp i falsett. Wow! Showen var enkel men ändå grym. Jag tror på detta och så kul att han gick till Andra Chansen.
Betyg: 4/5.

Lovestoned - Thursday.
Jag älskar början, jag fick en sådan summerfeeling, WOW! Sen vet jag inte riktigt vad jag tycker, de är bra på nåt sätt. Refrängen är mysig! Men killarna är så mycket bättre än tjejerna, tyvärr. Och när kören kom in mot slutet, iiihi, det var grymt! Sedan var Jessica så sööt. Och Lars på dragspel, åh!
Betyg: 4/5.

Anna Bergendahl - This is my life.
Hennes röst är speciell, jag gillade väl henne lite smått redan i Idol. Och jag gillar henne nu också. Hon var verkligen grym, vilken röst hon har. Låten var fiin, men den blev lite tråkig ibland tycker jag, men den växer för varje gång man hörde den! Kul med Tåje i kören också, sedan var ju Jessica bäst som alltid! Och dem där lysrören, inte fint alls, de såg ju ut som urinrör.. xD haha.
Betyg: 4/5.

Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar.
Älskar början. Och vilken härlig låt, en riktig popschlager. Helt lövely. Gillade dansen och showen, Thomas alltså, åh! Pernilla är asgrym och kan verkligen sin grej. Konfettiregnet var riktigt snyggt. Grymt, jag älskar det här alltså!! Den här kommer man skrika runt på i sommar om inte annat!
Betyg: 5/5.

Noll Disciplin - Idiot.
En lite rockiglåt, med en jäkligt dålig text alltså. Lyssnar man ordentligt och hör meningar som "Det är kört" och annat konstigt vanligt. De tävlade nog i fel melodifestival, de skulle nog vara i Lilla! Men på nåt sätt så gillade jag låten tråkigt nog. Men långt ifrån en favorit.. Som tur var så kom de ingen vart, med Idiotlåten!
Betyg: 3/5.

Peter Jöback - Hollow.
Jag tycker det här var så mäktigt. Motljuset i början och lasern i resten av låten, wow! Peter är grym, vilken röst han har. Han berör verkligen. Låten passade honom! Jag gillar låten jättemycket. Refrängen är grym, men jag vet inte om verserna är ännu bättre. Hm, men jag gillar själva helheten med numret! Lövely!
Betyg: 5/5.


Det var alla mina tycken om bidragen. Jag blev för en gångs skull nöjd med resultatet. Fast jag hade gärna sett Pernilla raka vägen till finalen, men det blev bra ändå. Peter och Anna, de var grymma båda två! Kul att Neo får en andra chans också, i like it. Pernilla är Pernilla, jag hoppas hon lyckas ta sig till finalen ändå, detta vill jag se i Globen ju!

Till Final tog sig Anna och Peter Jöback. Och till Andra Chansen gick Neo och Pernilla Wahlgren.

Next stop; ÖREBRO. Andra Chansen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback