6/6 - Mysig dag som slutade på topp! <3

2010-06-14 @ 21:23:00
NationaldagsfirandeGröna Lund för fjärde året i rad! Markoolio på scenen med Jessica Marberger på kör. Och gästartist denna gången var Ola!


Jag och Micke var ut till Gröna Lund på förmiddagen i hopp om att Marko och Jessica skulle repa, men så var inte fallet. Ola åkte i alla fall förbi oss och gick in och repade. Messade lite med Jessica och vi tog oss sedan därifrån, tog färjan över. Vi gick ner mot Skeppsbron, för LoveStockholm2010 började ju dagen till ära. Vid tolv-tiden så uppträdde Sarah Dawn Finer på scenen där, så det kollade vi på. :) Sarah bjöd på två låtar, en av dem var det vinnande ESC-bidraget Satellite i en ny egen version. Så himla fint! :) Efter det så gick vi igenom Gamla stan till tunnelbanan för då skulle Micke åka hemåt. Han skulle vara konferencier på hans kommuns nationaldagsfirande, så han kunde inte vara med på grönan.. Så vi sa hejdå och skulle höras av. Jag gick vidare upp till Slussen och tog mig in på donken för att äta för dagen, mycket gott! Sedan tog jag färjan tillbaks till djurgården och Gröna lund..





Var nog på Grönan vid halv två-tiden, tog mig raka vägen till scenen där Annika, Mikaela och Malle var, trevligt! Vi stod där och pratade massa och kollade på allt folk. Jag placerade ut min jacka på andra sidan av scenen, för jag ville stå på Jessicas sida, hihi. Träffade Lena och co när de kom också.. Strax innan halv fyra så ställde jag mig på "min" sida och bara väntade.. Fem minuter innan ungefär så kikade Jessica ut bakom skynket på scenen, hon såg mig och vinkade så sött, fina hon! Vid fyra så började allt och Marko entrade och det bjöds på Ingen sommar utan reggae! Åh, nu är sommaren här! Och de fortsatte med den ena låten efter den andra. Sola och bada i piña colada, millenium 2, jag orkar inte mer, åka pendeltåg, VS, en kväll i juni... med flera! Åh, jag blev alldeles varm i kroppen, iiih! Jessica är alldeles för sööt också, åh fina hon! Sedan var det dags för Ola, jäklar vad grym han är alltså. Han körde Unstoppable, Natalie och Sky´s the limit. Det sjöngs med för fulla muggar, grymt! Sedan kom Marko och Jessica in på scenen igen och fortsatte. Mera mål och In med bollen, jag älskar dem! Fina Jessica! Och jag får inte glömma, vi sjöng ju såklart nationalsången också, haha. Konserten avslutades som vanligt med Rocka på, den gillar jag! Och det var 11:e gången jag såg en Markoolio-konsert nu och jag älskar den lika mycket än, haha. Konserten tog slut strax efter fem-tiden..

 


 


Direkt efter konserten så tog jag mig ut och bak i gränden där, messade Jess och bara väntade på henne. :) Tillslut så kom en glad Jess utspringandes, ååh! En lång mysig kram och orden; "du är så trogen gumman, herregud!" kom från henne. Jag blev glad och sa nåt i stil med att jag inte skulle missa henne fastän jag var där själv. Hennes leende, åh! Vi började gå därifrån efter att hon hämtat sin jacka som hon nästan glömde. Undrade lite vart jag skulle för hon hade lite bråttom iväg. Så vi tog färjan tillsammans därifrån och bara pratade om allt och inget. Hur mysigt som helst! Sedan hoppade vi på bussen vid slussen och åkte upp till Söder och där blev det en liten promenad i solen. Så. Otroligt. Mysigt. Efter en stund där så skiljdes vi åt för hon skulle hämta barnen. Kramkalas, tackade för dagen och allt. Hon berättade lite fint att t-banan fanns runt hörnet som jag kunde ta, hahah. Hon var lite orolig att släppa mig och var rädd att jag inte skulle hinna med bussen. Söta hon alltså! Men jag lugnade henne med att jag hittar till den och att jag skulle skynda mig. ;) hihi. Massa slängkyssar och vinkvink, också försvann hon iväg. :') Hon är absolut världens finaste person, jag blir bara så glad av att vara i hennes närhet!

Jag hann med min buss och blev hämtad av mamma i viken när jag kom hem strax efter nio..

Kommentarer
Postat av: Bonnie

Låter hur mysigt som helst! Snacka om livskvalité. Den där Jessica Marberger är lite för bra för att vara sann, du med! KRAM!

2010-06-15 @ 11:15:36
URL: http://bonnietyra.wordpress.com
Postat av: Bonnie

Det låter hur mysigt som helst! Snacka om livskvalité! Den där Jessica Marberger är lite för bra för att vara sann, du med! KRAM!

2010-06-15 @ 11:16:51
URL: http://bonnietyra.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback