Uppsala! :D

2010-05-19 @ 22:53:49
Klockan ringde vid halv sex och kom upp strax därefter. Duschade, åt frukost och fixade mig och väskan för dagen. Messade lite med Marie och ungefär vid kvart över sju så kom hon och hämtade mig. :) Raka vägen mot skolan för att lämna av bilen och sedan ta oss över till Statoil där bussen gick ifrån. Bussen gick vid halv åtta! Träffade gänget där och vi intog platserna längst bak i bussen. Det var jag, Marie, Junia, Pekka, Linnéa, Hannah, Linda och Anna. Myyys! Pratade och hade trevligt hela vägen till Uppsala, kom fram strax efter nio-tiden.


Vid halv tio så var det dags för första studiebesöket, vilket var Domkyrkan. Var ju med där förra året, men det var lite nytt vi fick höra. Intressant faktiskt. Men guiden pratade lite lågt ibland, men det gick väl bra ändå. Efter en timme där så fick vi tjugo minuters rast till nästa. Så vi drog till caféet som låg utanför, där köpte jag lite glass och så. :) Vid elva var det dags för nästa studiebesök. Gustavianum eller Carolinna Rediviva. Jag gick på Gustavianum med ett gäng, jag och Linnéa sprang runt där. Väldigt roligt. Det var ett museum med massa olika grejer, från vikingatiden, medeltiden, historia om universitetet och massa mer. Man blev ju snurrig i huvudet tillslut, gick runt med Annette lite också, och vi tyckte det var alldeles för mycket där.. Man hade nog behövt en guide där inne.. Klara strax innan tolv och då var det lunch-dags. Våran grupp drog iväg till Saluhallarna där de flesta stannade och åt medans jag drog till stan och åt lite på donken, slog mig ner vid ån och myste. Sedan tillbaks till de andra.. :)






 


 


Kvart över ett så var det samling vid domkyrkan för oss som skulle iväg till Linnéträdgården. De andra besökte moskén. Vi gick till trädgården och där fick vi en guidad tur i linnémuseet, det var mycket intressant! Och efter det så gick vi i trädgården och kollade alla växter och sånt. Så fint där ju, men blir nog ännu finare när allt blommar ut! Tog en liten sväng med Annette också, trevligt. Efter det så drog vi iväg och fikade på ett mysigt café utanför där. Det var jag, Junia, Annette, Ingela (lärare), Birgitta (lärare) och en till som fikade, resten drog vidare på stan. Vi hade mysigt där vi satt. :) Jag tog sedan en snabb tripp på stan och sedan runt vid domkyrkan för att sedan träffa upp alla utanför domkyrkan. Jag och Linnéa tog en snabbis runt området där, mys! Sedan tillbaks, väntade in alla och tog oss till bussen.. Vi började vår hemresa strax efter fyra-tiden, och oj så trött man var då! Var inte alls klädd för en solig dag, menmen, varmt var det men det gick.. Lyssnade på lite musik på bussen. Pratade massa med Annette, om skolan, framtiden, dans och om dagen. Trevligt värre! :D Även Linnéa, Parwin och Pekka joinade efter en stund! Vi var tillbaks i Sandviken strax innan sex, najs. Jag fick då skjuts hem av Marie, taaack! ♥


 


 


En helt underbart mysig dag i Uppsala!
Tusen tack allihopa, jag tycker om er så mycket! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback