Min kropp!!!

2011-08-29 @ 23:15:13

Nu är dansen igång då.. Och jag känner mig dålig va, sämst faktiskt, men det gör jag varje prova-på-veckaAckes. Jag är inte en sån som vill gå nybörjarkurser för jag tycker det är bortkastat med pengar.. Utan jag väljer antingen fortsättnings- eller övade-kurser. Galet! Folk har dansat mycket i dem grupperna, eller de varierar men oftast har de dansat länge och mycket. Och jag känner mig sååå otroligt dålig, för jag hänger inte med. Men jag vill ha utmaning samtidigt, det är ju då jag lär mig något! Så sa jag i början av jazzen förra terminen också, att jag var sämst men fick ta det som en utmaning och jag lärde mig otroligt mycket! Så, jaa... det är tydligen så jag fungerar.

Jag testade ju både street nybörjare och street fortsättning för Ida nu ikväll. Jag har egentligen väldigt svårt för stilen, att få kroppen i det där gunget, gah! Nybörjar-kursen först.. Jag hängde med på stegen, men gunget var inte där och då blev stegen så otroligt fula.. Körde sen fortsättning efter den, ah galet kul uppvärmning. Snygg koreografi vi började med och här kom gunget mer också. Jag tyckte till och med att fortsättningskursen var lättare än nybörjare.. och roligare! Så nu vill jag ju gå kvar där, hmm.. Jazz forts/övade stod på tur, med Lisa denna gång. Körde sånna där jäkla diagonaler, hata.. Speciellt om man inte kan och får till stegen, gah! Koreografi efter det, den var rolig och lite svår.. men utmaning liksom! Lyrisk jazz forts/övade var sista klassen, galet vad trött jag var.. Gick ju knappt att ta in något nytt. Samma uppvärmning som i jazzen, och diagonaler här också.. Sen koreografi, gah vad svårt! Det är mycket steg, kanske inte så avancerat egentligen men för mig var det svårt. Nästan för svårt.. Jag vet inte. Jag hade otroligt svårt att hänga med alls, kanske för att jag var så trött eller bara för att jag helt enkelt inte kan dansa på den nivån än.. Jazzen ska jag i alla fall fortsätta på. Lyrisk vet jag faktiskt inte, just nu tar det emot och jag vet inte om jag är beredd att lägga ut pengar på den kursen.. Vet inte om det kommer gå bättre alls, hmm.. Jag har till på torsdag och fundera hur jag ska göra i alla fall. :)

Gött var det att dansa i alla fall, och det är bara att säga hej till träningsvärken imorgon alltså. Herregud!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback