En stjärna i sitt esse!

2011-12-23 @ 15:28:41
Jag var i Hille kyrka, Gävle, i lördags och såg fina Sanna Nielsen och hennes Jocke. Sannas alldeles egna julkonsert. I tre år tillbaka så har jag sett julkonserter med henne och hennes vänner Sonja och Shirley, de har varit de bästa någonsin! Tills jag i lördags fick beskåda Sannas egna julkonsert. Vart ska jag börja?! Det kan ju inte bli annat än bäst när det gäller Sanna. Helt fantastiskt! Hennes röst i en kyrka är utan tvekan det bästa som finns. Gud vilken röst hon har! Det är helt magiskt att höra henne. Man kan verkligen slappna av och bara njuta av konserten, tonsäkrare artist än Sanna finns ju inte. Och än en gång, Sanna är en av Sveriges bästa artister, om inte den bästa. Sveriges svar på Céline Dion.

Jocke entrade scenen, plockade upp gitarren och började spela.. Tänd ett ljus. Sanna kom sjungandes bakifrån i kyrkan, i en röd lång klänning och var vackrare än vackrast. Sanna tände själv ett av ljusen som stod framme vid scenen och julstämningen infann sig direkt. Sanna hälsade alla välkomna, till hennes alldeles egna julkonsert. Berättade om den mysigaste stunden med familjen när de sätter på en julskiva och första låten som spelas är Jul jul strålande jul. Och den fick vi höra.. Så enkelt och vackert! Hon bjöd inte bara på jullåtar och egna låtar, utan även lite andra låtar. Kents Utan dina andetag var tredje låten ut.. Åh, så himla bra. Så vackert och innerligt, jag fick påminna mig själv om att andas, wow! Efter det presenterade hon sitt fina band, nämligen kapellmästare Joakim Ramsell, som hon även har gjort den här konserten tillsammans med! Fortsatte med en Leona Lewis låt, som hon föll pladask för.. Bleeding love. Jag älskar låten, och älskar den ännu mer med Sanna. Så bra! Sanna berättade att det var extra speciellt att åka runt i år, hon firar ju nämligen 15år som artist! Och att det finns några milstolpar och att Melodifestivalen var självklart en av dem. Berättade om en rolig upplevelse från i somras, den blir tyvärr inte lika rolig om jag återberättar den så det får vara.. Hon bjöd på årets låt I´m in love i akustisk version. Så fiint! Sedan välkomnade hon in kören, eller körerna vill säga.. Tror det var tre olika faktiskt. Sanna tog sig till pianot och hon tänkte vara en del av bandet i nästa låt, Dagen är kommen. Så otroligt fiint! Jag har sagt det förut, hon imponerar på mig hela tiden.. Herregud, hon kan allt och det är ingen överdrift. Låten blev så mäktig med kören, wow! Fortsatte med Rör vid min själ direkt efter. Hennes röst, jag kan bara få det ur mig.. hennes röst! ♥ Hon berör mig verkligen, man kunde nästan ta på tystnaden och själva känslan i kyrkan. Åh! Det var dags för körerna att framföra några låtar och då lämnade S&J scenen. De sjöng bl.a. Bereden väg för herran, Gläns över sjö och strand.. S&J kom in igen efter en stund. Sarah McLachlans Angel stod på tur. Så otroligt fiin låt. Sanna gör den gudomligt vackert! S: "Det finns en sak i livet som jag tror är ganska lätt att ta till faktiskt, vare sig det är medgång eller motgång, eller egentligen vare sig man har en tro eller inte. Så är faktiskt bönen nånting som är väldigt lätt att ta till.. Nånting man tänker på, känner, eller önskas såklart. Och att be en bön är min tolkning utav Schuberts Ave Maria." Jocke började spela och Sannas fina stämma hördes.. Vackert. Så himla vackert! Applåder i mängder efteråt, wow! Little drummer boy stod på tur.. Jockes gitarrspel, en stor eloge till honom. Så otroligt skicklig och grym! Och Sanna var gudomlig, som vanligt. Låten passade henne verkligen och det var den där låten som jag, konstigt nog, sjöng på när jag lämnade kyrkan, haha.. Pratade om att hon började skriva egen musik för 4-5år sedan.. att det är väldigt utlämnande. Och att vi skulle få höra en låt hon skrev för några år sedan, när hon var tokkär i Jocke, eller ÄR som hon rättade till! Låten Not afraid to love. Och hon kompade sig själv.. åh, hon är så galet bra! En av mina absoluta favoritlåtar.. texten. ♥ det var så mysigt att höra låten just denna kväll, hon satt där vid pianot... Jocke bara nån meter ifrån. Och man såg i Sannas ögon hur kär hon är, eller i bådas ögon... Deras blickar! Kärlek på jobbet som Sanna sa så fint! Berättade lite om Koppången, vad det är för något och sedan bjöd hon på den låten.. Jocke är grym på sin gitarr, verkligen. Det finns ingen som kan göra den där låten så bra som Sanna gör den. Det är magiskt! Första singeln stod på tur, 11 år gammal. 18maj 1996. Berättade om samtalet från Svensktoppen, så galet sööt ju! Och att hon var glad att 15 år senare stå här ikväll och framföra den. Till en fågel.. Jag tycker låten är så otroligt mysig på nå vis. Ett år i Melodifestivalen var speciellt. Hon skulle ta studenten, 2003... och sjöng då en låt som passade perfekt på henne, Hela världen för mig. Och den fick vi höra. Jag vet inte vad jag ska säga, varje gång jag hör den så blir jag så otroligt glad. Jag älskar låten, absoluta favoriten genom alla tider. Sanna gör den helt fantastiskt! Och med kören så blev det så galet fint! Sanna sa att hon gärna ville att publiken skulle vara med på en ton eller två i nästa låt.. Knäpptyst blev det i kyrkan, hahaha så roligt! Det var Happy Xmas (war is over) som gällde, jag totalt älskar den låten. Sanna gjorde den så bra och kören var grym! Det var roligt att få vara en del av själva konserten liksom, det var bara att sjunga på, haha. Jag har själv sjungit den i skolan när man var med i kören. Underbart! Sanna sa att det blir ingen jul utan O helga natt. Tackade för kvällen och Jocke började spela.. Sanna och kören, tillsammans. Så mäktigt! Känslan i kyrkan är svår att förklara... När Sanna tog den långa tonen, själv satt man typ och höll andan, så WOW! Hon är fenomenal! ♥ Publiken ville inte sluta applådera när det var slut. Hela kyrkan stod upp.. Sanna tackade för kvällen, och alla som varit med. Det blev extranummer, självklart.. Och hon började prata om Melodifestivalen 2008, finalen och vilken som fick flest röster av svenska folket. Så mysigt att höra den historien, och jag var själv på plats och upplevde det. Så mäktigt. Sedan framförde Sanna sin Empty room. Den låten är speciell! Sanna och låten är ett, så magiskt att höra. Hon skickade ut Jocke för han var klar för kvällen, hahah.. Och den sista låten var Så mörk är natten.. Gud vilken vacker röst människan har, helt otroligt! I slutet av låten så gick Sanna ut ur kyrkan.. och där slutade konserten! Wow, en sån fantastisk julkonsert, verkligen! Tack Sanna och Jocke!





När konserten var slut så försvann väldigt mycket folk därifrån direkt. Men det fanns ett gäng som skulle fram till Sanna också. Jag ställde mig i kön ganska på en gång för pappa väntade på mig utanför.. Kom fram tillslut till finaste Sanna. Åh, hon är mysig! Pratade lite grann, lämnade över julklappen, kramades massa och tog en bild! Åh, vad jag tycker om henne! Det finns ingen underbarare person än Sanna! ♥ Tackade för kvällen och begav mig hemåt..


Sanna, tusen tack för den magiska kvällen. Du är fenomenal!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback