Deltävling 3 - Linköping!

2011-02-19 @ 22:10:03
Tredje deltävlingen avgjord och den var faktiskt inte så svårtippad som man hade trott, haha.. Lena ph öppnade hela deltävlingen med sin nya låt Idiot och ett gäng dansare. Min första reaktion; WIIIIIIIIIIDEGREEEEEEEEEN! Wow, hon strålar och överglänser alla andra, wow. Snygga människa! Lena ph är väl grym, men jag hade bara ögon för Jennie Widegren, wow vad hon är grym alltså. Sketchen med Marie och Rickard och permobilen, HAHA, det var roligt. Artistpresentationerna var lite bättre denna gång ialf, roliga. Jessica, Vera och Shirley var söta. Mellanakten var också lite bättre denna gång. Lena ph alltså. Dance in neonlight, kanske inte så bra på engelska men ändå. Lena ph och Dead by april. hahaha, otroligt coolt i alla fall.

Nu till låtarna...

Linda Sundblad - Lucky you.
Snygg början. Linda har en svag röst, det ser nervöst och stelt ut. Låten var helt okej, men inget mer alltså. Dansarna är grymma, först är det ju Linda och Jennie. sedan en bekant till mig, Sara.. Fina och grymma! Det bästa med hela uppträdandet är ju koreografin (Jennie W är grym!) och dansarna. Men ingen favorit, tyvärr. Jag hade förväntan mig något bra och coolt från henne..

Simon Forsberg - Tid att andas.
Fiin låt. men ja, vad ska man mer säga. Han har ju rösten, men det hela blir tråkigt. Låten känns som mer än tre minuter, det är inte bra. Den blir bättre efter "höjningen", när det blir lite mer tempo i den.. Dock ingen favorit, gillar inte han så mycket, men låten kommer nog spelas i sin studioversion sen. Hoppas den är bättre..?!

Sara Lumholdt - Enemy.
Snyggt. Men Sara sjunger falskt, eller inte bra i alla fall. Cool koreografi och på nåt sätt så gillar jag refrängen. Det blir ett häftigt nummer och jag diggar med. Det låter bättre under låtens gång, och det är bra. För jag gillar detta!

The Playtones - The king.
Jag vet inte men jag tycker sånt här svänger, haha. Inget fan av det alls, men det är härligt att lyssna på. Låten är helt okej och grabbarna är väl helt okej dem med.


Shirley's Angels - I thought it was forever.
Början är kärlek, åh. Det går inte att vara opartisk här. Älskade vänner, så snygga och så begåvade. Vilka röster, oslagbart. Och koreografin, hela uppträdandet. Det är så assnyggt. Jag bara sitter och ler och bara, aaaaaah. Det är så bra, så välgjort och så himla bäst. Jag älskar det verkligen. Absoluta favoriten, helt klart! ♥

Sebastian - No one else could.
Jag gillar inte han, han ser ut som levande död också. Låten är bra, refrängen är bra och man diggar med. Men jag vet inte om jag gillar hela uppträdandet, det är lite trist faktiskt. Stör mig lite på de stora LED-skärmarna som man inte ser så bra vad de är på. Och dansarna i svart, hm. Ingen favorit i alla fall.

Sara Varga - Spring för livet.
Sara är jättebra, och hon är en jättemysig person. Det är en fin låt. Eller fin och fin, den handlar ju om misshandel.. Och det blir äkta när hon står där och sjunger.. Jag gillar när hon tog loss micken och kör utan stativet, bra S. Det är fint, det är enkelt och det är faktiskt äkta. Sara är en favorit!

Eric Saade - Popular.
Det här är så sjukt bra. Eric är grym. Låten är galet grym. Hela scenframträdandet är asgrymt. Egentligen behövs det inte skrivas något mer, detta är ju en solklar finalist. Kanske en solklar vinnare i finalen också. Det är i alla fall sjukt grymt och ett välproducerat nummer.

Så tyckte jag. Efter att ha hört alla låtarna så ville jag ha Shirley's Angels och Eric Saade till finalen.. Och till andra chansen ville jag ha Sara Varga och The Playtones.. och jag fick ju någorlunda rätt i alla fall, lite omkastat.

-----
Till finalen gick..
- Eric Saade.
- The Playtones.

Och till andra chansen gick..
- Sara Varga.
- Shirley's Angels.
-----

Jag är såååå glad att Shirley's Angels fortfarande är med i tävlingen, att de fick en andra chans. Och jag hade nästan räknat med att Änglarna och The playtones skulle byta plats och ja, så blev det.. Men Änglarna och Sara Varga till andra chansen, guud så bra! Och Eric till finalen.. Jag är faktiskt nöjd, fast helst av allt hade jag ju velat haft änglarna i finalen, men man kan väl inte få allt!

Nästa helg är det dags för Malmö, sista deltävlingen. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback