Roligt! :)

2011-02-22 @ 14:21:39
Jag kom in till högskolan idag. Föreläsning i makroekonomi stod på schemat, mellan 9.15-12. Vi hade räknestuga idag, och vi hann bara gå igenom en uppgift med a, b och c. Vi beräknade jämviktsnationalinkomsten och räntan på varumarknaden och penningmarknaden och sedan båda ihop.. Vi tog fram olika multiplikatorer när vi ökade på den offentliga konsumtionen och transfereringarna. Och vi skulle även öka inkomsten till 250 och då räkna ut den nya monetära basen... Haha, för er kanske det inte låter så roligt och det är inte så lätt att förklara utan uppgiften framför sig.. Men jag tycker det där är så roligt att räkna på. Och jag förstod vad vi gjorde, det kändes så bra. Vi var glada efter föreläsningen. Och dessa uppgifter vi gör på föreläsningarna är väldigt lika med dem som vi får på tentan sen, underbart!

Sedan var det bussen hemåt. Och nu kollar jag på Biggest loser. :)
Pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback