Roligt!

2011-02-08 @ 15:51:47
Idag hade vi en rolig föreläsning i Makroekonomin. Ja, ni läste rätt, den var rooolig! Vi gick igenom en uppgift och den tog hela föreläsningen ju, haha. Jag skriver upp hela här så ska ni se vad vi har löst för nåt.. ;D
Y=BNP, C=Privat konsumtion, I=Investeringar, G=Offentlig konsumtion, X=Export, M=Import.


Och detta tyckte jag var roligt. Så kul att man faktiskt hängde med på lektionen idag. Börjat lära mig vad varje bokstav står för också. Det är bra! Men den här uppgiften tog upp ungefär fyra sidor i mitt block, hahaha. Och vi kan räkna med att få göra en jämviktsuträkningen på tentan också. :P

Jaja, jag ville bara dela med mig av denna roliga grej.. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback