10/7 - Furuvik, konsert & fina Jessica! <3

2011-07-18 @ 19:59:43
Dagen började med att jag cyklade till resecentrum, bussen därifrån in till Gävle och snurrade runt där i väntan. Sedan blev det djungelbussen till Furuvik vid 11.30-tiden. Och ja, bussen var inredd som en djungel. Lejon, apor, bananer och träd och sådant, haha.. Kolla bara..


Framme i Furuvik efter en halvtimme, betalade in mig och strosade raka vägen till scenen, men där höll de bara på att plocka upp grejer och sådant. Vad det var dags för?! Jo, en Markoolio-konsert med Bästa Jessica Marberger på kören. Jag tog en sväng runt i parken och kom tillbaks en halvtimme senare till tivoli/scen-delen och då stod Jessica på scenen och repade. Jag tog mig dit och slog mig ner på en bänk på sidan, hon hittade mig och vinkade, fina! Sjukt varmt var det i alla fall där. Folk rörde sig närmare scenen sen när Marko dök upp för rep och så gjorde även jag. Jessica var söt! Repade en 45minuter ungefär och sedan tecknade J lite fint att hon kommer ner.. Hela gänget kom ut på restaurangen på sidan och jag tog mig dit, Jessica vände sig om och letade efter mig lite sött. Hejade även på Franz som var med. :) Kramkalas och lite snabbt prat. De skulle äta och sedan skulle hon höra av sig.. Jag kikade runt massa på tivolit, det var ju lite mer än 6-7 år sedan jag var där sist.. Sedan bland djuren också, där jag stötte på Jessica och Franz. Hur söta är dem inte tillsammans, åh! Så det blev lite prat där om livet typ.. Jag fortsatte runt och det blev lite segt att snurra runt där själv.. Ut på äventyrsön också. Tillbaks till scenen och köpte lite varma chips och bara väntade, en timme kvar typ.. Och då hade det även blivit lite kallare och massa moln.. Helt plöstligt såg jag J&F igen på andra sidan scenen, hon sa hejdå för stunden till Franz och kom till mig och pratade igen. :) Mysiga hon! Jessica lämnade mig sen för att gå och sminka sig för konserten.. Strax därefter så började det spöregna, och jag skojar inte, verkligen spöregn. Suck! Stod under ett tak och glodde, det mullrade även lite grann men bara på långt håll. 20minuter innan konserten började så slutade det att regna och solen kom fram igen, det var skönt.


























Klockan slog 16 och det var dags för Markoolio-konsert. Jag har ju liksom aldrig sett den förut, HAHA! Men åh så underbart det är. Det är fan ingen sommar utan en Markoolio-konsert. Jag blev alldeles varm inombords när musiken började och tonerna till "Ingen sommar utan reagge" började. Lovely! Jessica var otroligt söt i sin rosa one piece. ♥ Alla låtar rullade på.. Sommar och sol, Sola och bada i Piña colada, Jag orkar inte mer, VS, Millenium 2, Åka pendeltåg, En kväll i juni m.fl.. Och såklart fotbollslåtarna! "KETCHUP PÅ DEN!" Haha, underbart! Och de avslutade, som vanligt, med Rocka på.. Åh, love it! En timme gick alldeles för fort och alla försvann sedan av scenen..










Efter ett tag så kom Marko ut och signerade till alla som ville ha vid scenen. Messade Jessica och strax därefter kom hon och Franz ut borta vid restaurangen. Kramkalas och lite prat.. och vi tog sedan sällskap ut från Furuvik och pratade ännu mer utanför. Vi tog bild tillsammans för en gångs skull, det var mys! Massa kramkalas, tackade för dagen och sedan skulle dem åka vidare. Puss på J! ♥ Fina människa, precis vad jag behövde just nu, tack! Jag väntade in bussen som kom vid 18-tiden, sedan bussen hem från Gävle och var hemma strax efter sju..



Tack tack tack älskade människa!
Du betyder mer än allt.


Kommentarer
Postat av: Mika

MEN JAG DÖR VAR MYSIGT!!! awww! <3 fina Jess!! men alltså.. deras OnePiece... ORKAR INTE xD asg!



saknar dig!!! JÄTTEMYCKET!

2011-07-19 @ 15:13:39
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se/
Postat av: Regina

Ser ut som du haft en mysig dag! :)



Åh, Jessica har mina favoritbyxor på sig. Jag vill ha! ;)

2011-07-19 @ 15:27:56
URL: http://reginatornberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback