Sanna Nielsen - I´m in love!

2011-03-16 @ 21:03:53
Albumet har nu varit ute i två veckor och den har spelats varje dag sen dess. Jag står fast vid att det kan nog vara Sannas bästa album, nånsin. Och jag gillar även de andra skivorna men denna är unik, mer mogen och vuxen liksom. En annan sida av Sanna, som jag verkligen älskar.


Jag gillar alla låtarna på skivan, verkligen. Vissa mer och vissa mindre. Jag har egentligen svårt att plocka ur nån/några favoriter för alla är så bra. Men efter smyglyssningen innan albumet släpptes så föll jag för Demolition woman, Can´t stop love tonight och Paradise. Och många fler.. haha. Visst finns det låtar som spelas lite mer flitigt än andra, men det är inte för att de andra är dåliga utan alla är jättebra men jag dras till texterna eller själva melodierna. Devotion och Part of me är ju släppta som singlar så de har man lyssnat på en del, otroligt bra låtar. Och If you were mine har jag lyssnat på en del också, men i live-version från när hon uppträdde på Radiohuset. Väldigt bra och fin låt. Varje gång This time love is real spelas så reagerar jag alltid med; "åh gud vad bra den här låten är.". Varje gång, alltid. Den är verkligen hur fin som helst och jag blir glad av den. Och Demolition woman, det är inte den Sanna man är van att höra, men jag älskar den så mycket. Så cool på nå sätt. Och en låt som jag har fastnat för nu de senaste dagarna är Not afraid to love.. Otroligt fin text. Allt blir så äkta och naket. Jag älskar den. Can´t stop love tonight är superbra, en av de bästa på skivan, och den är bara ännu bättre live. En feel-good låt. Det var kul att höra hela Paradise-låten nu också.. den som låg lite fint som ett hemligt spår på förra albumet "Stronger". Mycket bra låt. Även Foolish heart, som jag älskar refrängen på, åh så bra! Just like that och Take me home är otroligt bra ballader, som balanserar skivan så bra.

Och till den sista låten, I´m in love. När jag var inne på SVT´s sida och hörde den första gången så blev jag så himla glad. Låten gjorde mig glad. Sedan själva uppträdandet i Melodifestivalen gjorde att låten växte ännu mer, tack vare Sanna. Den utstrålningen, charmen och det snygga sättet att framföra låten på gjorde att hon sjöng rakt in i hjärtat och låten är så sjukt bra. Jag känner glädje när jag hör den. Och låten blir bara ännu bättre live.


Enligt mig.. så är..
Sanna Sveriges svar på Céline Dion.

Kommentarer
Postat av: Mika

alltså, Demolition Woman... LOVE IT!!

2011-03-17 @ 16:48:01
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback