Dance as if you just don´t care!

2011-09-25 @ 23:31:55
När jag kliver in på lektionen så känner jag ren glädje. Från början till slut. Känslan är underbar. Och jag blir påmind varje lektion om varför jag började dansa från första början. Det är fantastiskt! Dansglädje på högsta nivå!

♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦
Dansade mina tre älskade timmar i måndags
.. På streeten fick vi lära oss massa house-steg, som är själva introt till dansen. Fasen vad snyggt det blir! Stegen kommer direkt när musiken börjar så det är lite knepigt att hänga med där.. Annars är det så himla roligt alltså. Koreografin är galet grym och det ser snyggt ut. Bättre och bättre för varja gång. Lätt den bästa kursen den här terminen. Ida är verkligen grym. Skuttade över till jazzen, som jag gillar mindre och mindre för varje gång. Vilket är otroligt jobbigt. Vi tränade piruetter och jag ger upp alldeles för fort.. Gah, men det går verkligen inte. Koreografin börjar sitta bättre dock, det känns skönt. Hängde kvar på lyrisk jazz. Även här blev de piruetter, men gav upp. Blir så sjukligt yr ju.. Sedan dansades det massor, nya steg blev det också. Fasen vad vi ska snurra massa helt plöstligt. Det går inte. Jag får inte till det. Jag kan inte. Tänk att känslan för en koreografi kan skifta så snabbt. Vad ett par snurrar kan ställa till det...Men nån gång ska det väl gå, host. Avslutade med stretch för att alla var så himla trötta.

Även torsdagar är dansanta dagar
.. Lite ragga först.. Där vi var jättefå denna gång. Dansade igenom det nya från förra veckan, grundligt. Pekade på lite steg och så. Även lite nya steg lades på, hjälp, det blir svårare nu.. Jag och M pratade lite om jazzen också, vilket Lisa hörde, eh.. Fake it til you make it! Lättare sagt än gjort.. Över till latinon, iih.. Ingen uppvärmning utan vi körde igång direkt. Jive-koreografi denna gång, herregud så roligt. Dansade i ring och "tävlade" lite, som vi brukar göra ibland. Inge kul, haha. Fortsatte med samban efter det och den är lika rolig att dansa varje gång. La på lite nya steg också. Efter den så dansade vi igenom cha-chan. det gick bara bra. Jag får till de sista stegen nu, woho! Sedan hoppade jag även in på zumban, som jag ska gå i fortsättningen, men jag missar dock de första tio minutrarna men det gör inget. Så galet roligt ju! Svettigt om inte annat. Love it! Pratade lite med Lisa efteråt innan jag drog..

Avslutar veckan med lite zumba, på söndagkvällarna. Har Lisa även denna gång. Jag kan inte förstå hur zumba kan vara så galet roligt. Sån glädje alltså. Svettigt som fan, men man skrattar sig igenom timmen. Herregud! Jag blir så lycklig. Och det är så bra träning.
Lovely!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback