Love it!

2011-09-05 @ 23:06:28
Var in till Gävle och Ackes tidigare här ikväll. Det var dags att dansa, iih! Mina två timmar, som slutade i tre timmar, eh! Första timmen så var det street och jag tycker verkligen det är askul, fast jag har lite svårt att få till stegen snyggt.. Gunget alltså, hela stilen är svår så. Men jag kan själva koreografin, jag ska bara få till gunget så blir det super. :) Andra timmen så var det jazz. Så kuul! Uppvärmning och sedan diagonalerna igen, men denna gång körde vi padeboure (eh, stavning på det ordet?!) och det kunna jag så det gick fint! Sedan koreografin med ännu fler steg och det gick la bra. Jag lärde mig fötterna i alla fall, armarna löser vi nästa gång, haha. Efter lektionen så pratade jag lite med Lisa, läraren, om lyriska jazzen.. Hon tyckte det var lite synd att jag hade hoppat av den och vi pratade lite.. Sedan ville Viktoria att jag skulle vara med ändå, och det tyckte även Lisa att jag skulle.. Testa en gång till och bestämma efter det. Så ja, jag blev kvar på lyrisk jazz också. :) Samma uppvärmning som i jazzen och sen diagonalerna från förra veckan, de stod jag över för jag var så trött och jag kan inte heller. Sedan körde vi på med koreografin och den satt mycket bättre idag. Den är så sjukligt fin ju! Och vi la på massa steg och ååh! Det kändes bättre idag än förra veckan i alla fall. Pratade lite med Lisa efteråt igen om hur jag ska göra ifall jag ska gå den... Så jag skulle höra av mig till nån och kolla hur jag skulle göra. :) Så jag får fundera ordentligt nu hur jag ska göra, jag vill ju gå den nu ju... Tog sällskap med Viktoria ut och sedan gick jag till bussen och hemåt.. Kom hem strax efter tio-tiden här.

Ah, jag är lycklig! Fasen vad roligt det är att dansa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback