Sista dansveckan!

2012-05-11 @ 16:46:00
Jag har dansat väldigt mycket i veckan här.. Det har varit sista lektionerna nu. Otroligt tråkigt ju!

I måndags körde vi med kläderna på, haha. På streeten ska vi ha locking-stil, så kul! Vi var några enstaka som hade bytt om, och vi ska dansa ihop med sandvikenborna. Väldigt många blev vi, och det är jobbigt att dansa 3.30min utan paus, haha.. Men danserna är sjukt roliga! Sedan hade jag två lektioner som krockade igen, streetjazz och fantasy. Men hängde kvar på streetjazzen med Ida och dansade igenom båda danserna där. I en ska vi vara helsvarta och den andra ska vi köra på 80-tal. Askul! Det gick väl bra att dansa allt, fick placeringar i Florence-dansen också, najs! Sista kvarten for jag och Montana in på fantasyn, där det dansades käpp-dansen för fulla muggar och vi fick de sista placeringar där. Toppen! Hade jazz sista timmen där vi fick kläder som vi dansade i hela lektionen. Dansen är fortfarande svår där men det ska väl gå ändå.. I tisdags var jag in och körde zumba en timme, sista för terminen de också. Galet roligt och svettigt! Det blev även zumba i onsdags, haha.. Jobbigt men jag körde på.. Senare på kvällen så blev det fantasy i ungefär två timmar, där vi körde igenom käpp-dansen massa och la på massa nya steg i discon och placeringar men är inte klar så vi ska fixa det på söndag.. Igåreftermiddag så hade jag och Elin hyrt lokalen här på gatan så vi var där i två timmar och dansade, gick igenom våra danser grundligt och hade asroligt! Sedan på kvällen så åkte jag in till Ackes igen och körde zumba.. Jag, Cassandra och Marcus fick köra jiven själva längst fram, medan Irina vila, hahah. Roligt! Otroligt svettig timme blev det. Direkt efter så var det latino där vi bråkade oss igenom tangon, det blir nog bra tillslut. Fick kläder till båda danserna vi har där, bl.a. en klänning som jag inte gillar så värst, hm.. Efter två timmar slutade vi..

Och terminens danslektioner är över. I helgen väntar uppvisningarna, woho!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback