Dansaudition.

2012-11-30 @ 00:02:24
I onsdags var det dags för dansaudition till musikalen I ljus och mörker som ska sättas upp här i Gävleborgs län. Mer info hittar ni på deras hemsida, hääär. Som jag förstått det så ska den spelas i tre olika städer (gävle bl.a.) och ha premiär hösten 2013. Kulkul!
 
I alla fall, klockan 16.30 så började audition på Sjömanskyrkan i Gävle. Man kom dit, fick nummerlapp och fyllde i papper och tog även kort också. Jag kände en del som var där så det var kul så vi hängde med varann i cafét i väntan.. Vi var 22 dansare där, så det tog sitt lilla tag.. Efter två timmar fick vi reda på vilka som hade gått vidare till en liten koreografi-grupp, jag gick dock inte vidare dit.. Men vi fick reda på att alla får medverka på något sätt i musikalen ändå, kanske inte i alla föreställningar men ändå. De som inte gick vidare ska höra till dans ensemblen, medan de andra kanske kan få nån lite större roll.. Men det var jäkligt roligt och nervöst. Herregud! Men nu har man testat på detta och vet lite hur det går till, det känns bra.. Jag vågade, det är det viktigaste faktiskt. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback