Dansläger 341.

2012-11-02 @ 22:36:52
 
Jag har varit på dansläger i dagarna här också. I tisdags och onsdags, från 10 till 16. Hanna, Erika och Destiny som höll i lägret på teater Norra i Gävle.
 
Jag, Jenny och Madde var först på plats på teater Norratisdagen. Hejade på lärarna och väntade in lite folk.. Cassandra, Hanna, Alexander och Bella dök upp, även Ida på eftermiddagen. Samling i ring och en kort presentation. Första lektionen var lyrisk jazz med Erika.. Uppvärmning, piruetter och diagonaler. Gud så jobbigt! Erika pushade mig lite, haha, jag kan verkligen inte. Sedan koreografi och wow så roligt. Hur mycket steg som helst fick vi för att vi lärde oss så snabbt. Yeah! En timmes lunch och sedan hade vi partnering med Destiny. Jag var livrädd för den. Uppvärmningen bestod av att gå runt på golvet, gå emellan varann, jogga runt, möta varann och lyfta varann, haha. Sedan skulle vi rulla varandra över golvet två och två. Lyfta och hänga på varann, göra kullerbytta och allt. Så jobbigt, inte min grej alls. En kort paus och sedan hade vi modern och nutida dans med Hanna. Flummig uppvärmning typ, följt av lite övningar på golvet. Kombination över diagonalen och sedan koreografi. Väldigt annorlunda från vad jag brukar göra, men kul att testa nåt nytt. Slutade vid fyra och då pratade jag med Ida, Bella och Jenny innan vi drog därifrån.. Onsdagen var ungefär samsamma.. Annie dök upp också, najs. På förmiddagen så hade vi partnering med Destiny. Jobbig och konstig uppvärmning. Sedan fick vi en kombination två och två som vi "dansade" igenom till musik. Olika lyft och manipulationer, lite roligt faktiskt. Sen en timme lunch igen innan vi fortsatte med modern och nutida dans med Hanna. Samma övningar som innan och vi byggde på vår kombination över golvet och satte ihop de.. Och dansade igenom allt, det blev riktigt najs. Sist så hade vi lyrisk jazz med Erika. Körde samma diagonaler och kombinationer, jobbigt. Gick igenom koreografin från gårdagen och dansade den några gånger, himla roligt. Började även på en ny och den var lite mer avancerad. Kul ändå. Slutade vid fyra och då tackade jag för mig för jag kunde inte vara med i torsdags.. Men jag har haft superroligt dessa två dagar på lägret, kul med nya bekantskaper ju. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback