Nu närmar det sig..

2012-11-30 @ 18:47:27
I onsdags så missade jag zumban pga dansaudition. Hann precis till broadway jazzen, där vi bestämde kläder direkt.. Sen dansade vi igenom fantomen-dansen, fick de sista stegen och fixade placeringarna. Allt är klart, så det var bara att repetera allt om och om igen. Sedan väntade fantasyn där vi först pratade om de uppträdanden vi har framför oss och bestämde lite kläder som Irina skulle sy till oss, så najs! Dansade sen igenom båda streeten vi har och discon, alla tre sitter ihop nu. Fick de sista placeringarna också, så najs! Körde även igenom jazzen några gånger i slutet. Pratade med lite folk innan jag tog bussen hem..
 
I torsdags var det helkväll på Ackes. Först disco där vi fick testa att dansa i våra kläder, leggings och rosa halternecktopp, snyggt! Gick igenom alla danserna och småfixade lite med placeringarna. Det blir fint! Jag och Josefine drog lite tidigare för vi skulle in på ragga-lektionen innan våran.. Fixade placeringar där med nybörjar-gruppen, brabra! Vi bestämde sedan kläder och dansade i dem hela lektionen.. Så snyggt! Danserna sitter bra nu och vi fick placeringar i alla tre danserna, topp! Liten kort paus innan det var dags för latinon, där vi också dansade i våra kläder.. Känner mig så naken i alla kläder vi ska ha, haha.. Körde igenom alla tre danserna några gånger, sedan gick vi igenom chachan och la på lite steg i slutet.. Sedan gav vi oss på jiven och gick igenom de senaste stegen och ändrade lite i slutet. Det blir najs! Efter den så hade vi ett rep med fantasyn inför ett uppträdande nästa helg. Ska köra tre av danserna som vi hade förra terminen; discon, afron och käpp-dansen. Vi mindes mer än vad vi trodde, så det var najs. Fixade lite placeringar och det såg väl helt okej ut.. Vi hinner repa på stället nästa helg innan uppträdandet. Slutade vid halv tio, pratade med lite folk där innan jag tog bussen hemåt..
 
Skulle egentligen ha varit in till Ackes nu ikväll för extraträning med broadway jazz-gruppen, men pga snön så blir jag hemma istället,  suck.. Pratade med Irina och det var okej, jag kan ju redan stegen så.. men tråkigt att missa ändå..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback