Ackes Skolmästerskap.

2013-04-21 @ 00:15:28
Efter MAG-träffen så drog jag till donken och åt lite snabbt. Hörde av mig till Frida och hon var på språng in till stan. Vi skulle sen försöka ta oss ut till träffen i Sätra för att hjälpa till på Ackes skolmästerskap. Men i väntan på Frida så ringde Irina också, och sa att jag kunde åka med dem till Sätra för de skulle in till lokalen en sväng först. Mötte upp Frida coh vi tog oss till Ackes och väntade in dem. Vi kom till Träffen runt två-tiden och bar då in alla grejer och fixade allt. Jag och Frida skötte nummerlappsutdelningen, klädförsäljningen, rondschemat och insläppet av dansare till golvet. Vahidin skötte sekretariatet (stavning?) och Irina var speaker. Domare var Ida, Johanna och Anna. Runt 15 så började själva mästerskapet. Street singel och par, sen disco par och singel. Det var stressigt flera gånger, herregud. Det höll nog på fram till halv sju.. Då hjälpte vi till att städa undan allt och ut till bilen igen. Frida och jag åkte med in till lokalen igen, hängde på in och satt och pratade med Irina i väntan på bussen. Sen blev det bestämt att vi skulle ut och äta istället, som ett tack för att vi hjälpte till. Hämtade Alex på nattis och sen försökte vi bestämma matställe, inte lätt. Vi hamnade på restaurang Kungshallen tillslut. Det blev pizza för min del, mums! Satt där och åt och bara pratade och hade det trevligt. Strax innan nio så begav vi oss därifrån. Tackade för maten och dagen, fina människor! De åkte hemåt och jag skulle vänta en timme på min buss. Hängde på bion ett tag och sen var systeryster snäll och kom och hämtade mig i Gävle, hemma strax efter tio. Tack!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback