Danstävling i Gävle 16/2

2013-02-17 @ 01:05:17
Var uppe tidigt och duschade och packade klart väskan. Strax efter åtta-tiden så skjutsade mamma in mig till Gävle och Estraden. Träffade allt folk där och sprang mest runt lite.. Irina kom lite senare och pratade lite snabbt med henne då om vad jag kunna hjälpa till med. Och då fick jag till svar att jag egentligen inte kunde göra något eftersom att jag skulle tävla senare för det skulle bara se konstigt ut. Så det kändes lite som att jag åkt dit i onödan så tidigt. Menmen.. Själva tävlingen började vid 10-tiden och först ut var bugg, sen stod salsa, swing och discoswing på tur. Hjälpte till med att sätta upp resultatlapparna i alla fall, nåt att göra.. Sedan var det dags för standard och latin, så kollade lite på dem. Så fint och jag ville verkligen bara ut på golvet och dansa också ju. Måste skaffa en partner, typ nyss! Det ramlade in massa folk också.. Det blev lite rep, fix av hår och bara ännu mer häng. Lite försenat blev det och strax innan 16-tiden så började disco brons-klasserna. Massor av dansare innan mig och min grupp var en direkt final. Segt att vänta, vi fick ju inte dansa förrän runt halv sex-sex.. Inte så himla pepp heller då jag inte var så säker på programmet.. Tillslut så blev det våran tur, vi var bara sju dansare i vår rond. Konstig låt som var lugn i början och svår att hitta takten i.. Kändes som jag började fel men kom nog rätt sen. Glömde bort koreografin också, så det blev lite improviserat och började om från början några gånger. Fort gick det.. Väldigt besviken efteråt för att jag gjorde så mycket fel.. Trodde helt klart att jag skulle komma sist ju. Såg sedan resultatet och jag hamnade på en femte plats, så det blev jag nöjd med. Inte sist liksom, woho. Bytte om och hjälpte till lite under resterande tiden.. Bara pardisco efteråt, och tävlingen slutade runt halv åtta-tiden ungefär. Lite prat med Irina då, fint. Sedan började vi plocka undan och sådära. Cassandra, Frida och jag körde på.. Trevligt! Det gick ganska så snabbt faktiskt. Pratade med Irina igen och tackade för dagen, sedan åkte jag med Cassandras mamma in till stan, tack. Missade dock halv nio-bussen så mamma hämtade mig i Gävle istället.
 
Det var roligt att tävla igen, fast det gick åt skogen. Får se om och när det blir igen.. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback