Halv dansigt!

2013-02-22 @ 00:41:01
I tisdags var jag på Ackes som vanligt. Först på plats, såklart. Irina kom strax därefter och sedan Frida också, fint. Vid 16.45 var det dags för pardans. Det dansades chacha, quick step och vals. Roligt! Sedan latin pardans med andra gänget vid 17.45. Samba först och det är så svårt ju. Men var med lite där och fick grundsteg av Irina, ska bara försöka komma ihåg dem nu. Sen blev det även chacha, rumba och jive. Roligt, jobbigt och svårt. Slutade vid 19 och då väntade en timmes zumba. Otroligt jobbigt denna gång eller de är det alltid på tisdagar.. hm.. Körde på i alla fall och det var roligt. Efteråt så stod jag och Frida lite i brygga, jobbigt ju.. Pratade lite med Irina också och följde sen med Irina, Vahidin och Frida ut till bilen och jag tog mig till bussen. Fick sällskap av Hanna på bussen och träffade sen Ida på resecentrum innan mamma hämtade mig vid halv tio. Fint!
 
Igår så var det Ackes som gällde igen. Vid 17 så väntade zumba.. Åh, så roligt! Jobbigt värre menmen.. Sen hade vi ledigt en timme.. Så pratade massa med Frida, Cassandra och Frida. Mycket trevligt! Vid 19.15 så var det broadway jazz.. Kollade på för det mesta, pratade lite med Larisa i början.. Var med på en övning och lite diagonaler, sen de senaste stegen i burlesque-dansen men sen kollade jag bara. Började på en ny dans, chicago-musik. Helt okej. Sen väntade fantasy efter den som jag bara kollade på för orkade inte dansa alls. Filmade den moderna dansen om jag känner för att lära mig den eller inte.. Drog med Frida och Pernilla till bussen vid halv tio sen, och mamma hämtade mig på resecentrum.
 
Ikväll här var det dans som gällde också. Hängde med Cassandra och Julia ett tag först. Pratade med Frida också, fint! Vid 18 så var det dags för zumba. Roligt som alltid. Jobbigt bara. En ny dans denna gång, haha, rolig ju! Sen bytte jag om typ och fastnade ute i foajén med Frida. Skulle väl egentligen ha kikat in på jazzen men orkade inte. Vid 20.15 var det fantasy-träning som gällde. Discouppvärmning och lite mer smått och gott. Vi var typ halva gruppen där bara.. Körde igenom moderna dansen, och nu var jag med på allt. Svår ju, men vi bytte låt och då blev det lite enklare. Fint! Sedan disco dags, där vi gick igenom allt vi har, herregud. Jag kan inget längre, haha. Sedan dansade vi igenom jazzen också, den långa versionen, och vissa steg är helt borta alltså. Gud så jobbigt! Slutade vid halv tio.. Strax därefter så slog jag mig ner med Irina och pratade massa. Hur allt är och hur det ligger till med allt. Det behövdes, och hon är otroligt fin! Hann inte på tio-bussen så blev kvar lite till och gick med Irina, Vahidin och Frida ut till bilen. Lite mer prat, kramkalas och vi ses imorgon. Tog mig till bussen och mamma hämtade mig på resecentrum vid elva..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback