Danssöndag!

2013-01-27 @ 21:30:17
Bussen in till Gävle vid halv ett-tiden idag, och raka vägen till Ackes. Bytte om och kikade in lite på pardansen sen, pratade med Irina lite snabbt och sen satte jag mig ute vid foajén. Pratade med Ida, Hanna, Emma och Frida innan det var dags att dansa också. Vid 14.15 hade jag modern.. Uppvärmning först där vi gick igenom kroppen och sedan fick vi dansa de vi kom ihåg av koreografin. Gick igenom den sen och fick även lite nya steg på slutet. Strax innan vi slutade så hämtade Irina mig, jag skulle med henne till viken. Så vi hoppade in i bilen och åkte till viken, dock en skärrad Irina för det hände en grej på hennes lektion... Kom till Kulturcentrum runt kvart i fyra typ, bytte om och pratade lite med Irina innan hennes lektion, kramkalas.. Hon körde igång sin lektion, barn tävlingsgrupp, kul att se ju. Vid 17 så var det dags för jazz/show övade som jag tänkte testa på.. Visste ju vilka de flesta var i gruppen i alla fall så det var skönt. :) Uppvärmning och sen lite piruetter. Diagonaler på det, och jag var med, haha. Sedan koreografi, samma som vi har på broadway jazzen, så nu dansade jag den. Så otroligt snabb, haha. Men det var jätteroligt och vi fick lite nya steg också. Lite svåra men det ska nog gå om några veckor. Sedan väntade en timmes zumba med Irina.. Det var en hel del med folk där. Vi körde på som fan, hjälpte Irina lite och så. Svettigt blev det men jag hade så galet roligt. Love it! Pratade med Irina efteråt, väntade in henne och sedan fick jag skjuts hem. Tack! Var hemma strax innan åtta-tiden typ..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback