Oj, vilken dansvecka!

2013-01-25 @ 15:28:21
Nu så är prova-på veckan över på Ackes. Herregud! Jag gillar denna vecka för man dansar så himla mycket, på både gott och ont.
 
I måndags var det in till Ackes som gällde.. Först testade jag en helt ny kurs, styrka/stretch/akrobatik med nya läraren Alex. Mycket kondition och armstyrka i början, sen lite mer styrka och lite stretch. Sen körde vi igång... Gick skottkärra. Hjulade på både en och båda händerna. Stod brygga och skulle falla över. Stå och gå på händerna. Sedan visade han nån volt-grej också. Jag var livrädd för att testa lite olika saker, rädd att skada mig liksom. Så får se hur det blir med den kursen. Efter den så väntade street övade med Ida, och den var väldigt krånglig och i slutet gav jag upp. Satte mig ute i foajén och pratade med Irina och Frida istället, mycket trevligt. Sen blev det showdance forts/övade med Alex igen, och samma jobbiga uppvärmning som på akrobatiken. Diagonaler sen, som jag inte vågade stå över, haha. Han kan bara engelska och jag vill helst slippa prata så det var bara att vara med. Piruetter, padeboure, kickar, chassé med splitt-hopp och allt. Sedan koreografi som jag redan kunna, för vi fick testa den på provlektionen med han.. Den är väl sådär, menmen.. Sist så testade jag streetjazz övade med Ida, stod dock över uppvärmningen för var så trött. Koreografin var jättefin och den var så rolig att dansa. Den gillade jag. Helt slut efter fyra timmar i alla fall, Jag och Jenny tog bussen hemåt sen.
 
I tisdags var tanken att åka in till Gävle på pardans, men pratade med Irina på dagen och det blev lite ändrat där. Så jag drog till kulturcentrum här i Sandviken och provade feminin vibe/house forts/övade för Ida istället. Jag vet inte vad jag tycker om gruppen egentligen.. Men jag älskar att dansa feminin vibe, så kul! Koreografin var rolig men lite krånglig. House-delen var rolig. Jag ville främst testa kursen för att jag vill vara med på sandvikens uppvisning sen också, haha. Får se hur det blir.. Tog sällskap med Ida och Jenny hemåt sen.
 
I onsdags kom jag in till Ackes väldigt opepp, menmen.. Zumba med Irina stod först på tur och det kändes lite bättre efter den. Så roligt att zumba ju, helt underbart! En timme ledigt sen och då pratade jag med Frida massa. Broadway jazz forts/övade med Irina stod på tur sen.. Var med på uppvärmningen och lite till. Sedan satt jag mest och kollade faktiskt. Dansade burlesque och koreografin var snabb ju. Memorerade den ifall jag ska gå den nästa vecka. Sist väntade fantasy med Irina där vi körde en jobbig disco-uppvärmning. Kollade mest där också när hon lärde ut en ny discokoreografi, eller jag memorerade den. Skulle tävla mot varann i två grupper sen och då hoppade jag in och dansade också. Roligt! Efteråt så pratade jag med Irina en del, om allt.. Sedan bussen hemåt.
 
I torsdags (igår) var det ännu en kväll på Ackes. Först testade jag disco forts/övade med Irina, vi var så otroligt många så det blev svårt att dansa. Körde den där jobbiga discouppvärmningen som vi gjorde på fantasyn, sen körde vi igång med koreografin. Snurr och hopp som förstör lite grann men annars var den rolig ju. Jobbigt om inte annat. Direkt efter så provade jag ragga forts/övade för Lisa, en liten uppvärmning och sen koreografi. Den var lite krånglig, vet inte riktigt vad jag tycker om den så. Sist så testade jag jazz övade/avanc för Lisa också. Körde en lång uppvärmning och gick igenom hela kroppen. Efter det körde vi diagonaler och jag var med, woho! Koreografi på det och den var jättefin och jag hänger med. Jag gillade den verkligen.. Sen hade vi fantasy-rep inför uppträdandet på tisdag, 1,5 timme. Dansade igenom alla danser vi har. Jazzen, street/disco, käpp-dansen, i'm in love-discon och afron. Jobbigt ju! Och det blev bestämt att samban från latinon ska med också, vi behövde fler danser, så jag, Cassandra och Larisa ska köra den. Eh, det blir mycket nu.. Efter allt så pratade jag med Irina igen.. Var helt slut efter 4,5 timme, puh! Och tog sedan bussen hemåt..
 
Det var allt. Nu ska jag bara försöka välja ut vad jag ska dansa, det är inte det lättaste ska jag säga er. Jag har försökt diskuterat lite fram och tillbaks, men jag blir inge klokare. Vill gå de flesta ju och känns som att jag kommer ångra mig om jag plockar bort nån.. Men vi får se hur det blir, på söndag ska jag bestämma mig!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback