We are touching the skyline.

2013-03-14 @ 23:51:00
Det har dansats hela veckan, roligt! Den riktiga dansglädjen är ju tillbaks! :D
 
I måndags åkte jag in tidigt till Gävle, träffade Erika vid bussen och pratade lite, fint! Sedan gick jag till Ackessöder, en lektion pågick där så jag dansade lite chacha och samba i väntan på min. Sanna kom och vid 18 så var det dags för zumba med Vahidin. Första gången på hans pass liksom, det var roligt och lite annorlunda från Irinas. Pratade med Sanna lite efteråt, blev kvar en stund och pratade även med Vahidin som tyckte jag skulle stanna där.. Men nej, jag gick vidare till lokalen i stan där det blev streetjazz vid 20-tiden. Repeterade en hel del denna gång också. Det går väl helt okej, känner mig dock lite opepp på den kursen. Jobbigt! La på lite nytt också, fint! Tog sällskap med Ida, Montana och Richard därifrån och sedan bussen hemåt..
 
I tisdags kom jag in till Ackes redan vid kvart över fyra, Marcus kom strax därefter så pratade med han en hel del och även Frida sen. Vid 16.45 så gällde pardans för oss, nybörjargruppen först. Dansade quick step, vals och chacha. Finfint! Andra timmen så blev det lite annat.. Började dock med chacha, sen blev det rumba och samba. Himla roligt! En timmes zumba väntade sen.. Svettigt värre men så roligt. Pratade med Josefine efteråt som var där också, trevligt! Hade energi över sen, så lekte lite med Alex (I&Vs barn), studsade runt lite och pratade med Frida innan jag åkte hemåt.
 
Igår var det tidigt till Ackes igen och folk ramlade in allt eftersom. Vid 17 väntade zumba igen. Jobbigt och härligt! Hängde sen med Frida i omklädningsrummet och bara pratade massa tills vi började vid 19.15 med broadway jazz. Uppvärmning, piruettövning + diagonaler, som jag stod först på. Yeah! Först burlesque-dansen, gick igenom hela och sen dansade vi den några gånger. Jobbigt ju! Sen chicago-dansen, gick igenom det gamla och fick massa nytt. Fint! Fantasy stod på tur sedan.. Den jobbiga disco-uppvärmningen först, död ju! Fick bara massa nytt sen, hiphop till Skyline. Det kommer bli så bra ju! Så de dansade vi om och om igen hela lektionen. Sen blev det fikastund ute i foajén med gänget, då Elin fyllde år så hade hon tagit med fika. Det var mysigt! Sedan bussen hem med Frida och Pernilla vid tio-tiden.
 
Idag var det dans också men först så tog jag en fika tillsammans med Josefine Java. Det var trevligt! Massa prat om allt och ingenting. Fint ju! Satt där ett tag innan vi tog oss till Ackes. Vid 17 så var det dags för disco, som jag då har missat runt 4-5 gånger, då jag hade hoppat av kursen men nu går den igen, haha. Körde den svåra koreografin som jag aldrig dansat, så jag fick jaga en hel del, jobbigt ju. Sen en parkoreografi som dem gjorde förra veckan, men både Frida och jag hade missat så vi jagade båda två. Himla jobbigt! Sen väntade en timmes zumba igen, haha. Himla svettigt men för roligt liksom. Bytte om och hängde med Emma och Frida i salen innan våran lektion började. Fantasy vid 20-tiden. Fick ännu fler nya steg denna gång, shuffle-steg, haha. Dansade de om och om igen, och repeterade stegen från gårdagen. Det blir grymt! Dansade igenom våra olika discosnuttar som vi har också, sen slutade vi. Bussen hem med Pernilla vid halv tio..
 
Imorgon är det 2,5 timme standard pardans som gäller, woho!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback