Dansat massa..

2013-11-22 @ 23:29:00
I onsdags så åkte jag in till Ackes en timme innan lektionen och hängde med Josefine, trevligt! Sen blev det zumba och det var roligt men jobbigt. Efter det så hade jag en timme ledigt, så bytte om och gick sen igenom danssteg med Cassandra och Emelie som varit borta några gånger.. Fint! Latino väntade sen där vi repeterade alla tre danserna och fixade klart jiven också. Så nu är allt klart och fixade även sista placeringarna. Kläder bestämdes också. Finfint! Sen fantasyn där vi bestämde kläder till party-dansen och dansade den några gånger.. Sen fortsatte vi med den nya jazzen och la till nån åtta till och bara repeterade. Tycker om den så mycket, men dock lite svår också..
 
Igår var jag in till Ackes igen. Då väntade disco först där vi fixade klart danserna och placeringar, bestämde även kläder här så det är klart. Najs! Körde zumba igen men var för trött egentligen. Sen hade Irina en extra lektion för de som ska tävla i solodanser på tävlingen i helgen, så det var jag, Lisa och Linn där.. Men tillslut så blev det bara jag och Lisa kvar. Testdansade kläder och dansade igenom chacha, jive, vals och merengue. Så jobbigt och lite pinsamt också. Det kändes inte bra alls.. och jag ville inte tävla alls efter den timmen.. Sist var det fantasy där vi bara körde den nya jazzen. Repeterade och fick en hel del nya steg. Herrejösses vad vi ska snurra i dansen, galet ju, men är glad att jag faktiskt kan klara av det nu. Hade det varit förra terminen så hade jag gett upp... Riktigt rolig dans ju!
 
Och ikväll här så var jag in igen och hade pardans. Fritränade lite vals innan, ska dansa de i mina latinskor imorgon. Har aldrig dansat vals i klackskor så det kändes bara konstigt, men det går framåt i alla fall.. Sen hade vi lektion, först nybörjargruppen där vi dansade igenom alla fyra danserna. Vals, quickstep, chacha och jive. Sen den andra gruppen och då gällde latin-danserna. Chacha, rumba, samba, jive och paso (för dem som tävlar i de). Lisa och jag fick även visa våra solon, så jobbigt men det gick väl fint. Slutade vid sju och pratade med lite folk efteråt innan jag och Natalie åkte hemåt...
 
Sen jag kom hem så har jag donat och packat massa. Imorgon bär det iväg till Hallsberg och pardanstävling hela dagen. Jag ska tävla i den nya disciplinen, solo-dans. Det ska bli väldigt spännande, får se hur det går, haha. Nu ska jag sova så jag orkar upp, bussen går vid 7 från Ackes i Gävle, snark!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback