Dansen tillbaka..

2013-11-05 @ 23:38:33
Lovet är över och jag var in till Ackes igår och dansade.. Kom dit samtidigt som Irina så pratade massa med henne om tävlingen bl.a. Det kändes fint, hon är fin! Vi var först på plats, bytte sen om och satt ute i foajén i sofforna och väntade på min lektion. En timme senare, vid 17.30, så hade jag jazz/show där vi inte var så många.. Uppvärmning, piruetter och diagonaler, sen repeterade vi koreografin massa bara. Efteråt så väntade tävlingsdiscon och där var vi typ halva gruppen bara, åtta stycken. Pratade i ring först om tävlingen, ackes skolmästerskap nästa helg och hur vi vill ha de sista lektionerna typ. Fint! Sen blev det uppvärmning först följt av splitthopp och diagonaler. Sen gick vi igenom singelkoreografin och sen även parkoreografin. Det gick väl sådär alltså. Sista 15min körde vi egna program, dansade en och en för varandra och Irina gav lite kritik. Jobbigt men lärorikt. Bytte om och det blev sen halv nio-bussen hem med tjejerna..
 
Och ikväll här var det pardans x2 som gällde. 2,5 timme. Det dansades quickstep, vals, chacha och jive första timmen och sen blev det quickstep, vals och slowfox på sista lektionen. Finfint! Det går ju framåt i alla fall, det är roligt! Fick sen skjuts hem med Natalie igen, tack!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback