Danstävling i Falun 26/4.

2014-04-28 @ 12:38:00
I lördags var det som sagt tävling igen, ganska nära också så det var skönt! Mamma skjutsade mig till Natalie till åtta, Hannah och hennes mamma kom strax därefter. En kvart senare begav vi oss mot Falun och tävlingen. Kom fram till Lugnet och FK-arena strax efter nio-tiden. Lämnade grejerna, bytte om, pratade med folk och tränade. Vid 10 så började tävlingen och först ut var hiphop par. Jag och Hannah skulle tävla i par för första gången, nervöst! Vi var bara fyra par, däribland Ebba och Natalie också. Ut på rond 3 i en presentation bara och sen direkt final i rond 8. Det kändes faktiskt jättebra! Prisutdelning på det sen och vi kom 3:a. Så himla roligt! Sen blev det grupp och efter det singel där vi skulle dansa igen. Hade presentation först i rond 26 och sen direkt final i rond 34. Sju dansare varav fyra var från ackes, haha. Jag, Josefine, Hanna och Hannah. Och det kändes himla bra i finalen alltså, hade bra plats och allt. Strax därefter så var det prisutdelning och jag kom 2:a denna gång. Så glad! Och Josefine kom 3:a, grattis! Sen blev det lång väntan ju... Först lunchrast men sen började discon och det var par först ut och sen grupp. Två timmar senare så började singeln, så himla trött då ju.. men fick typ vänta en timme till på min tur. Hade semifinal i rond 71. Första gången i silverklass och jag var så sjukt nervös alltså, herregud. Gick ut på golvet och dansade och var ganska nöjd efteråt. Gick vidare till final, så galet roligt! Och det var final i rond 84, nervöst men det gick ju skapligt ändå. Prisutdelning sen och jag hade inga förhoppningar alls då det var första gången i silver ju. Jag slutade som 6:a, men jag är väldigt nöjd ändå. Jag hade sjukt roligt! Sen var tävlingen slut runt 19-tiden. Packade ihop alla våra grejer och ut till bilen och raka vägen hemåt. Fick sen skjuts hem av Hannah o dem, tack! Hemma runt halv nio, skönt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback