Danstävling i Sundsvall 8/3.

2014-03-13 @ 14:33:00
Mamma skjutsade mig till Ackes i Gävle strax efter fem.. Lokalen lyste när jag kom dit och fönstret stod öppet så ringde Irina och Vahidin om det och sprang sen in och stängde.. Det kom mer folk också och bussen kom 5.45. Hämtade upp folk i Hagaström också innan det var raka vägen till Sundsvall med ett litet stopp i Hudiksvall för toabesök bl.a.. Kom till Sundsvall eller Timrå vid nio, sista dansskolan på plats. Irina skulle döma så inget snack med henne alls, så tråkigt.. Tog oss in och efter mycket om och men så hittade vi tillslut ett bra ställe att hänga på och lämna grejer.. Bytte om och sen ner till tävlingshallen för att värma upp lite.. Vi var ut redan rond 5 med disco singel, där vi var 10 personer. Semifinal som gällde och det gick väl inte så bra.. Så det blev second try sen och det gick inte heller så bra. Gick inte vidare alls och blev väldigt besviken. Ville stryka mig från hiphopen och bara skita i allt, men de andra peppade mig ändå och att jag bara skulle göra det för skojs skull, hade ju inget att förlora.. Så jag och Hannah drog och bytte om och hämtade lite mat för att sedan äta och kolla resten av singeln.. Grupp och par sen, kollade lite grann men tränade även lite hiphop.. Runt halv fyra så började hiphopen och singel först ut. Min grupp var ganska så snabbt, semifinal som gällde, vi var åtta stycken och fyra från ackes. Körde och tappade bort mig och det ledde till second try. Natalie och Hanna gick vidare direkt till final och jag och Hannah fick köra second try. Det kändes mycket bättre och jag gick vidare till final, woho! Så vi blev sex stycken i final och tre från ackes. Körde järnet och det gick så himla bra, riktigt nöjd! Sen var det bara att vänta in prisutdelningen.. Nervöst ju! Jag kom upp på pallen, så chockad, slutade på en andra plats. Så lycklig!!! Och Natalie knep tredje platsen också. Himla roligt! Första gången vi båda tävlade i hiphop, haha. Sprang och bytte om sen, packade ihop väskan och jag var klar för dagen. Sedan blev det grupp och sist par.. Vi drog så fort prisutdelningen i par bronsklass varit. Det gick ganska bra för Ackes ju, härligt! Ut till bussen strax innan sju och vidare till donken för mat, gott! Trötta och mätta lämnade vi sen Sundsvall runt åtta. Pratade med Irina lite också, hon ville veta hur det hade gått då hon dömde på andra golvet och såg inte mig, fina.. Alla skulle sen se melloniphones/ipads så det slutade med att vi alla lyssnade på radion istället. Så najs! Bussen raka vägen hemåt och var i Gävle strax innan halv elva och fick skjuts hem av Hanna och dem, tack! En himla bra dag som slutade på topp ju!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback