Pardanstävling i Örebro 22/3.

2014-03-24 @ 14:24:40
Mamma skjutsade in mig till Ackes runt halv sex. Lite folk kom och vid 5.45 kom även bussen. Hoppade på och vi hämtade upp folk i Hagaström och Valbo. Sen var det raka vägen till Örebro med ett litet stopp på en mack också. Strax innan nio så kom vi fram till Knut Säborgs dansstudio där tävlingen skulle vara. Vi tog oss in och lämnade grejerna i omklädningsrummet och kikade in hallen, så litet och golvet var ashalt ju.. Jobbigt! Vid 10 började tävlingen och först ut var bugg, salsa och swing. Runt elva var det dags för solo- och duodanserna. Vi hade bara direkt finaler, vilket var hur skönt som helst. Men otaggad som tusan på vals och quickstep, ville mest bara stryka mig då.. Var ut på rond 11 i vals och sen rond 13 i quickstep. Ingen av dem kändes särskilt bra.. Sprang och bytte om sen och det var dags för rond 16 i chacha. Tappade bort mig helt och det blev kaos. Sen rond 21 i jive, det gick bra i början men sen tappade jag bort mig. Hann bara av golvet så skulle jag in på salsa i rond 22. Jag och tre killar, haha. Och det kändes bra. Lite nervöst när det bara var jag från Ackes också, men det gick fint! Sist för min del var rond 24 i merengue. Det kändes faktiskt bra, men så långsam låt. Sprang och bytte om igen, det var dags för duo. Så otroligt stressigt. Rond 26 var det chacha och det kändes väldigt bra. Sen väntade merengue i rond 27 och det gick också bra ju. Sen blev det prisutdelning också, spännande! Jag kom 3:a i chacha, 2:a i salsa och jive och i duon så kom vi 2:a i både chacha och merengue. Så himla roligt! Jag var ganska så nöjd i alla fall! Vi tog gruppbild allihopa sen, fint! Lunchrast innan det var dags för standard och latin.. Som gick sjukt snabbt alltså. Det gick helt okej för Ackes denna gång. Tävlingen slutade runt 15, en timme tidigare än planerat, men otroligt tidigt för att vara tävling ju.. Packade ihop allt, pratade med Irina en del och sen ut till bussen. Åkte sen mot Arboga för att äta på McDonalds.. Jag och Josefine satt med Irina och Vahidin och åt, trevligt! Tillbaka till bussen och klockan var runt halv fem när vi lämnade allt. Lång resa hem kändes det som eftersom att man var så trött.. Hemma i Gävle igen vid halv åtta. Natalies mamma hämtade oss och jag blev bjuden på mat hos dem och vi kollade på Gladiatorerna innan jag fick skjuts hem, tack! En härlig dag blev det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback