Magic of Dance 2014.

2014-05-15 @ 17:02:00
Då var de två dagarna över på Gävle teater. Det går så otroligt fort alltså.
 
I tisdags kom jag och Frida till teatern runt tre-tiden för vi i fantasyn skulle repa innan alla. Party, jazz, limbo och Babsan. Det gick skapligt! Genrepet började vid 16. Vi körde med alla dräkter på för de var ju fotografering inför programbladet som gällde också. Himla jobbigt att byta om mellan alla ju.. Repade först del 1, sen finalnumret och sist del 2. Runt nio-tiden så var vi klara, jag lämnade kvar alla kläder och tog bara med mig de viktigaste hem.. Igår kom jag in till teatern runt två-tiden. Cassandra, Emelie, Hanna och Marcus var också där då. Vi fixade och donade lite, sminkade oss osv. Strax efter tre-tiden så repade vi i fantasy igen. Först Gala tillsammans med Babsan och sen körde vi party innan pardansarna repade med Babsan. Genrepet började vid 16 igen och vi började med finalen denna gång, det blev bra. Sen körde vi igenom allt med ombyten och allt. Det gick sådär på repet och jag var lite opepp då.. Slutade strax efter sex så vi fick tid att varva ner och äta innan det var dags...
 
 
Vid 19 så började själva showen, Magic of Dance. Så himla nervöst denna gång ju eftersom att danserna inte satt så bra som de brukade. Del 1 först ut och där hade jag sju danser. Otroligt stressigt vissa gånger, men det gick ändå. Öppnade med tävlingsdiscon och det gick skapligt ju, himla roligt. Sen följde fantasy (can't dance), disco, jazz, jazz/show, fantasy (little party). Och jag var ganska så nöjd med alla danser, lite småfel men det var roligt ändå. Vi i fantasy avslutade första akten tillsammans med Babsan i Gala. Herregud så roligt det var alltså, hade ett leende på läpparna hela tiden. Wow, åh! Irina blev jättenöjd! Och sen var det 20 minuters paus där vi bara hängde runt massa.. Del 2 stod på tur och där hade jag bara fyra danser. Jazz/show, fantasy (limbo), jazz och tävlingshiphopen sist. Och danserna gick väll skapligt här också, så himla roligt ju! Final med Babsan i La dolce vita. Var ut i slutet på numret och dansade finaldansen med alla dansarna. Så kul! Babsan tackade för sig, Irina pratade och tackade av Babsan och alla danslärare plus oss dansare. Jubel och applåder i mängder och sen var det slut, poff! En helt oförglömlig kväll blev det, en av de bästa magic som jag varit med på! Packade sen ihop alla grejer, lämnade tillbaks kläder och pratade med Irina innan jag lämnade stället och åkte hemåt med mamma och mormor. Fint!
 
Bästa Irina och jag.
 
Magic of Dance 2014

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback