Stockholm, äntligen!

2015-08-12 @ 18:26:01
I lördags åkte jag till Stockholm över dagen. Inte varit där på två år, helt galet ju! Älskade, vackra Stockholm liksom, åh!
 
Jag tog en tidig buss ner och var framme strax efter halv elva-tiden. Började med att kika runt på stan lite och åt på donken också. Gick vidare till kungsan och mot slottet sen. Så fint ju! Fortsatte promenera genom gamla stan och till slussen där jag tog mig upp till gondolen en sväng. Älska utsikten! Fortsatte vidare på söder, Götgatan upp och kollade lite butiker och sen Katarinavägen med utsikt mot vattnet ner tillbaka till slussen igen. Hoppade där på färjan över till djurgården och tog mig in på Gröna lund. Gick bort till scenen direkt där det repades för fullt inför Sommarkrysset. Kollade repen där, kikade runt lite på grönan också. Passade på att äta lite mer och vid 17-tiden så var det insläpp till bänkarna så jag tog mig en bänk, där jag började prata med kvinnan bredvid mig för hon var också där själv. Trevligt! Genrepet började och Jessica var söt på kören, hihi. Sen blev det en seg timme innan allt började, men vi pratade massa där vi satt.. Halv åtta så började uppvärmningen, med bästa Jessica och Emelie i Shut up and dance. Så himla bra! Programmet körde igång sen och det var så mysigt att vara på plats igen, älskar verkligen sommarkrysset. Gry är så himla grym och hela upplägget är så bra. Artisterna som var med var Black Jack, Yohio & Ellen, Niello, Samir&Viktor och Sabina Ddumba. Vi hade det trevligt i alla fall! Efteråt så hann jag träffa finaste Jessica också, goskram verkligen. Och jag tog sen färjan med henne och Emelie över till slussen. Massa prat och gos, hon är himla fin alltså. Sommarkväll i Sthlm och en fin vän, bästa kombon. ♥ Sa sen hejdå och de gick vidare medan vi tog tunnelbanan till centralen, där vi sa hejdå. Mitt tåg var såklart försenat, suck, men jag träffade på Micke som jag inte träffat på typ tre år eller nåt. Himla trevligt! Tåget kom strax innan 23 sen och hoppade på där, fick trevligt sällskap av en tjej som skulle till Umeå också, vi pratade på om allt och inget. Och strax efter halv ett var jag i Gävle och syster hämtade mig, tack!
 
 
Stockholm, hoppas vi ses snart igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback