Danstävling i Uppsala 14/2

2015-02-20 @ 15:37:00
Sov hos Natalie kvällen innan och vi var väll uppe och hoppade runt 5.30-tiden ungefär. Åt frukost, packade ihop våra grejer och fixade oss lite grann.. Runt halv åtta-tiden tror jag vi kom iväg hemifrån, vi fick skjuts till Uppsala. Kom fram till Fyrishov en timme senare ungefär, där tävlingen skulle hållas, pardans med extraklasser i disco brons, silver och grupp B-klass.. Det var en del folk där som plockade och fixade, så vi hjälpte till en hel del också. Najs ju! Tävlingsdansare började strömma in också, och vid 10 så började själva tävlingen. Salsa, bugg och swing först ut, dock inte så mycket folk som tävlade så det gick ganska fort. Sen väntade solo pardansen. Först ut var standard-danserna och det var direkt finaler som gällde. Vals i rond 5 och quickstep i rond 6. Det gick helt okej! Semifinal i chacha i rond 7 stod sen på tur, men gick inte vidare. Sen direkt finaler som gällde. Jive i rond 11. Salsa i rond 13. Merengue i rond 16. Det gick helt okej i de danserna också. Sen var det dags för duo och då blev det vila för mig. Prisutdelningen väntade sen och jag kom 3:a i quickstep och 2:a i jive. Lite halvt nöjd sådär. :) Sedan väntade standard och latin pardans, inte så många par men roligt att se ändå. Lunchpaus sen, så då passade man på att äta lite.. Strax efter 14.30 så började discon, singel först ut. Det tog sen kanske en timme innan det var dags för min grupp. Semifinal med 11 dansare. Riktigt nervös och det kändes helt okej men gick inte alls vidare. Suck! Sprang och bytte om direkt, kollade prisutdelningen och sen var det dags för pardisco. Då hjälpte jag till som inkastare med de andra som jobbade där, riktigt roligt men ibland lite stressigt. Efter paren så var det grupp också. Roligt att se, alla är så grymma ju! Tävlingen slutade runt 21-tiden ungefär och då var det bara att plocka undan allt igen och städa upp efter oss. Pratade en del med folket efteråt osv.. Jag, Helena och Anna fick plats med familjen Häggström hem, det var riktigt schysst. Vi plus Irina, Vahidin och Sindy var sist att lämna Fyrishov. Och det slutade med att vi alla drog till McDonalds och åt, så himla trevligt. Älskar´t. Sen sa vi hejdå, tackade för allt och lämnade Uppsala runt elva-tiden. Raka vägen hemåt och mamma hämtade mig i Gävle vid tolv ungefär..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback