Danstävling i Kungsör 12/9

2015-09-14 @ 13:36:00
Det var dags för första tävlingen. Pardans med extra klasser i disco silver och hiphop brons. Ebba och hennes mamma hämtade upp mig och Natalie och vi blev skjutsade till Media Markt i Valbo där vi blev upphämtade av Irina och Vahidin. Minibuss till Kungsör som gällde. I bussen var även Helena och Dariel. Det var en lång resa dit ju och vi kom fram runt nio-tiden ungefär.. Vid 10 så började tävlingen och först ut var hiphop singel. Så himla nervös inför den ju, direkt final med fyra dansare. Början kändes bra men sen blev de lite kaos. Så himla onöjd efteråt. Pratade lite med I&V efter.. Prisutdelning sen och jag kom sist, suck.. Besviken deluxe men gick sen och bytte om till disco singel för den väntade sen. Natalie hjälpte mig med håret, jag sminkade mig lite mer och värmde upp lite. Irina var fin och jag var så nöjd med dräkten. Efter en lång väntan så var det dags för mig och Ebba. Direkt final med fyra dansare och det kändes skapligt bra i alla fall. Prisutdelning och slutade på en tredje plats. Halv nöjd men ändå besviken. Hängde sen mest runt och ät lite osv.. Lunchpaus innan pardansen började vid 13-tiden. Bugg, salsa, swing först.. Sen väntade solo-grenarna. Hade typ direkt final i allt. Först standard, vals och quickstep. Fortsatte med latin, chacha och jive. Sen salsa och merengue. Sist bachata, första gången för mig och det var semifinal och sen final för mig. Så roligt! Sen väntade duo innan det var dags för prisutdelningen. Jag kom 2:a i jive och 1:a i chacha, salsa och merengue. Så jag var väll nöjd! Jag var klar för dagen och det var bara själva par-delen kvar i standard och latin. Det gick helt okej för Ackes. Tävlingen slutade runt 18-tiden, då packade vi ihop allt och begav oss till donken i Västerås. Mums! Sedan raka vägen hemåt, mamma hämtade oss i Valbo runt nio-tiden. Najs!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback