Allsång på Skansen 2016

2016-08-17 @ 17:01:00
I måndagskväll så bokade jag, väldigt spontant, tågbiljetter till Stockholm igen. Så igår efter jobbet så skjutsade mamma in mig till Gävle. Tog 15.03 tåget till huvudstaden.. Satt bara helt upp och ner hela vägen, de gick faktiskt ganska fort. Skrev med Jennifer också, som var på Skansen så vi skulle mötas upp. Kom till centralen 16.45 och fyllde på SL-kortet direkt och hoppade på t-banan till Slussen. Därifrån raka vägen till färjan över till djurgården. Mot Skansen, betalade in mig och köpte allsångshäfte också. Sprang upp till Solliden där genrepet för Allsången höll på för fullt. Wiiie, finaste Sanna! Kändes så overkligt att vara där.. Mötte upp Jennifer efter repet. SÅ himla roligt att ses igen då vi inte träffats på år och dar. Fina vännen! Vi snurrade runt lite, köpte popcorn och ställde oss sedan bland allt folk och bara väntade.. Och pratade massa i väntan, fanns en del att prata om ju. En halvtimme innan så kom Pernilla ut på scenen och drog igenom hur allt skulle gå till osv, sen kom Sanna ut och körde allsånger som uppvärmning med oss. Kul! Klockan slog 20 och det var dags för Allsång på Skansen, finalprogrammet. Melodin till Stockholm i mitt hjärta började och Sanna entrade scenen. Wow, så häftigt att vara där på plats. Älskar det! Medverkande i programmet var Lill Lindfors, John Lundvik, Frances, Tensta Gospel Choir, Peg Parnevik och Zara Larsson. Det var ett fint program faktiskt. Zara och Peg var asgrymma. Men det bästa var ju helt klart när Sanna sjöng Hela världen för mig. Wow, gåshudmoment deluxe. Och Sanna avslutade programmet med att avslöja att hon fortsätter som allsångsledare nästa sommar. Den lyckan alltså! Sen kollade vi in halvitmmen efteråt också, eller jag stack i slutet där. Sa hejdå till Jennifer och skyndade mig därifrån.. Ut från Skansen och raka vägen till färjan. Gud vad vackert Stockholm är! T-banan till centralen sen, och köpte nåt att äta där i väntan på tåget. Det kom vid 22.40 och det gick bra på resan hem, mamma hämtade mig i Gävle 00.25 och det blev sängen så fort jag kom hem.. Mycket fin kväll i huvudstaden ju!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback