Kärlek till staden!

2016-08-14 @ 16:15:33
Igår blev det ännu en tripp till underbara Stockholm. Bussen gick från resecentrum vid 10.40 och det var en seg resa. Otroligt trött ju. Framme i huvudstaden strax innan halv två. Hämtade ut min tågbiljett för hemresan direkt och fyllde på SL-kortet. Sen blev det en sväng på stan. Kikade genom Åhléns, gud så mycket fint det finns. Och in på Gina för att prova lite kläder.. Sen började jag promenera bort mot Gamla stan, men stannade till vid dansmuseet och gick i där. Betalade in mig och kollade in Bea Szenfeld utställningen. Häftigt ju! Och sen gick jag vidare.. Snurrade runt lite i gamla stan och jösses vilka mysiga gator de finns där som man inte visste om så. Svängde ut på Skeppsbron och hängde lite vid vattnet. Så himla fint! Upp till Slussen och där for jag in på donken för lite mat, så gott! Och sen gick jag ner till Fotografiska som ligger nere vid Birka-terminalen typ. Betalade in mig där och kollade två av utställningarna. Nick Brandt och Bryan Adams. Det var najs! Väldigt annorlunda för mig att vara såhär kulturell.. brukar typ aldrig gå på museum och inte i Stockholm. Det var nåt nytt och väldigt roligt ändå. Kände mig nöjd och det borde göras oftare.

Efter där så tog jag mig till djurgårdsfärjan och över till Gröna Lund. Var där strax efter halv fem och betalade in mig. Raka vägen bort till scenen där det repades inför Sommarkrysset och väntade på insläppet till platserna. Lagom till genrepet fick vi ta oss in och slog mig ner med några jag kände där. Så vi hade trevligt. Repet började och det rullade på bra. Jessica hittade mig också, vinkvink. Sen var de ungefär en timme kvar till de skulle börja.. For iväg och köpte lite mat och en snabbsväng runt grönan. Så mysigt ju! Sen tillbaka till platsen och hängde där, Vid 20 så började Sommarkrysset. Artister som var med var Kristin Amparo, Martin Stenmark, Isa, Dua Lipa och Doug Seegers. Ett helt okej program liksom. Jessica och Dea var grymma i alla fall. Efteråt så gick jag till sidan och väntade in Jessica, och tillslut så kom hon ut. Och de blev myskram med henne, flera stycken faktiskt. Också lite prat på det. Jag tycker om henne va! Vinkvink, hon sprang iväg och vi gick därifrån. Hoppade på färjan över till Slussen igen. Jösses så vackert Stockholm är alltså. Upp till t-banan och sen raka vägen till centralen. Upp till perrongen och var där en hel kvart innan tåget gick, rekord ju. Tåget kom vid 22.40 och sen var det en seg resa hemåt.. I Gävle vid 00.25 och då väntade jag på bussen också. Och sen cykeln från rese och klev innanför dörren runt halv två-tiden.. Trött men så glad efter en otroligt fin dag i favoritstaden!