Danstävling i Örebro 13/2

2016-02-14 @ 12:57:00
Mamma skjutsade mig till Natalie till 10-tiden. Det var dags för första tävlingen för terminen, pardans i Örebro. Så jag åkte med Natalie, Dariel och Simon som körde. Resan gick skapligt fort, stannade i Västerås för lunch på donken och sen raka vägen till Folkets hus där tävlingen höll på för fullt. Vi kom dit strax efter 13-tiden.. Hejade på alla ackes-folk, Irina dömde så henne fick man inte prata med. Bytte om och strax efter 14-tiden så började solo-delen. Sju danser och alla direktfinaler. En dans i brons-klass och resten i champion. Halvklara program och inte alls taggad på att tävla, jag ville bara därifrån. Ju längre det gick desto värre blev det. Värsta tävlingen nånsin, både dansmässigt och känslomässigt.. Efter solo så var det dags för duo, ingen dans för mig då utan jag bara kollade.. Sen väntade prisutdelningen. Jag kom 3:a i vals, quickstep, salsa, merengue och bachata. Och 4:a i jive och chacha. Så helt okej med andra ord, men inte nöjd alls. Bara besviken liksom. Sen slog jag mig ner på övervåningen och åt lite, så gott. "Riktiga" pardansen började också, först standard och sen latin. Så kollade in det, det var najs! Efter prisutdelningen där så packade vi ihop våra grejer, då var vi klara för dagen. Vi åkte från Örebro strax efter halv sju-tiden, stannade till i Västerås igen. På en pizzeria och åt kebab och kollade början på mello också. Sen raka vägen hemåt och det tog tid och vi var hemma vid 23-tiden typ, fick skjuts hem så det var skönt! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback