Året med Ida Long.

2017-01-01 @ 11:32:00
19/3. 2/4. 4/5. 4/6. 30/7. 12/8. 21/10. 3/12.
 
Det har minst sagt blivit några spelningar med Ida i år. Många flera än vad jag hade räknat med. Efter att inte ha sett henne på ett tag så blev de full rulle. Vilket har känts hur kul som helst. För hur bra är hon inte?! ♥
 
Det hela började med att Ida släppte sitt andra album, Rainbows & Tears, den 29 januari. Wow, jag älskade den från första stund. Melodierna, texterna och hennes röst. Så fantastisk, så unik och så bäst! Och sen rullade de på, men först blev det en sväng till Sound society-studion i mars för att gå på Baron Banes releaseparty. Idas grymma band. Så himla grymt! Kände oss väldigt malplacerad men det var fint ändå. Och alltså, dem var så himla bra. Hela gänget. Men Ida... hennes röst alltså, hur j*kla bra får man vara?! Och ungefär en månad efter det så var det äntligen hennes egna releasespelning för nya skivan. Åh! På Söders källa. Vilken kväll det var. Det var så himla fint att se Ida uppträda. Att höra alla låtarna, se videosarna och att bara få vara där. Hela stämningen, Ida var magisk! Jag ville aldrig att den kvällen skulle ta slut. Allt var så otroligt fint! Fina Ida! Sen uppträdde Ida med 'Mannen på taket' på Ackes Magic of Dance på Gävle teater, så bra. Hon och Madde dansade, wow det var så fint! Det blev en sväng till Falun och Åfesten i början på sommaren. Det hade aldrig gått om jag inte fått åka hem med Ida och gänget. Tacksam för det! Det var en otroligt mysig kväll på restaurang Kopparhatten. Hängde lite innan och sen bjöd hon på en fantastisk spelning.. Så himla mysigt, så intimt och bara.. åh! Jag var även på Hoforsrocken i somras, bara för Ida. Otroligt trevlig kväll blev det. Vänner, nytt folk, musik på en härlig sommarkväll. Sen hade vi Pride i Gävle i augusti för första gången, och jag och några vänner hängde på Söderhielmska för att se Ida igen. SÅ bra! Jag kan inte få nog..  En bit in på hösten så såg jag Ida Kulturcentrum här i Sandviken. Hon gästade Right-festivalen. Sång, piano, cello och lite dans. En fantastisk liten spelning. Ida är så grym ju! Bella var med på dans denna gång, också väldigt bra! Samma spelning gjorde Ida i decemberX-press festivalenGasklockan i Gävle. Det var riktigt fint att se ju. Hon och bandet är så himla grymma!
 
Alltså, jag säger det varje gång, Ida är SÅ himla bra. Älskar att se/höra henne uppträda. Helt fantastisk är hon. Jag slutar aldrig förvånas över hur bra hon är. Alltid!
 
 
Tack för det gångna året, otroligt fint har det varit. Du är bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback