Dagstur till Stockholm.

2017-01-15 @ 17:58:00
Äntligen så tog jag mig till Stockholm igen. Jag har längtat efter denna stad. Att bara få gå omkring och bara vara liksom. Tog tidig buss dit igår, så var framme vid halv elva redan. Fint men askallt var det ute. Men jag trallade ner mot Kungsan direkt, kollade in isbanan och bara gick runt. Sen letade jag reda på Oscarsteatern som jag skulle till sen, najs. Det blev lunch på donken sen, himla gott ju! Sedan gick jag genom gamla stan till slussen och vidare ner till Fotografiska. Betalade in mig och tog mig igenom alla utställningarna. Främst ville jag se We have a dream och Finally it all makes sense. Grymt ju! Kollade även in Gyllenhammars Natt, den var speciell. Och även Jacob Felländers How to unlock a portal. Så fint! Efter det så tog jag mig upp på söder och gick sen götgatan ner och kollade lite butiker. Gamla stan vidare in till stan sen. Och där kollade jag runt i butiker också och shoppade även lite grann. Och strax efter tre så tog jag mig bort till Oscarsteatern för det var dags för Oscarsrevyn vid 15.30. Fina Sanna är med där. Hade skapligt bra plats i alla fall. Och revyn, jösses vad jag skrattade. Galet ju! Himla bra och fantastisk. Tänkvärd och sevärd helt klart. Roligt att se Sanna i något annat också, än att bara sjunga så, men de gjorde hon också. Hon är fantastisk! Strax efter 18 så var det slut och då tog jag mig ut till receptionen och försökte få ut Sanna men hon svarade inte när dom ringde... Himla tråkigt.. Men sen vet ju jag vart sceningången är så jag chansade och gick förbi där och hittade typ rätt person. När jag sa att jag kände Sanna och att hon visste att jag var där så hämtade han henne. Wiie! Långt kramkalas med fantastiska människan. SÅ himla glad! Berömde henne massa och sen pratade vi på om allt möjligt verkligen. Vad hon ska göra sen, vad jag gör nu och ska göra osv. Så mysigt och fint att hon bryr sig så otroligt. Stod där ett tag med henne och jag ville aldrig lämna henne ju.. Kramkalas igen och vi ses snart igen hoppas jag. Bästa! Och jag tog mig till centralen sen, köpte lite gotta på pressbyrån och kikade sen runt lite där innan mitt tåg kom vid 19.22. Raka vägen hem till Gävle och mamma hämtade mig där strax innan nio, tack!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback