Träningsvärk, hej!

2012-10-17 @ 14:51:01
Igårkväll missade jag mina danslektioner i Sandviken för jag var in till Gävle och dansade istället. Eftersom att det är tävling snart igen så tyckte Irina att jag skulle testa på tävlingsgrupperna för Johanna i Gävle, så där hamnade jag. Först var det hiphop vid 17-tiden. Kanske inte riktigt vad jag hade tänkt mig.. Först uppvärmning och sedan blev vi indelade två och två och skulle koreografera. Eh, svårt. Två åttor med låsningar och sedan två åttor med waves och sedan blandat i olika par.. Herregud. Det var bara att känna sig sämst liksom, jag hade noll koll på det där. Tur att de andra kunna i alla fall. Visade sedan upp allt.. Vid 18.30 så var det disco, yes! Asjobbig uppvärmning, herregud. Sedan körde vi kickar och splitthopp och en kombination mot spegeln. Det var roligt, men sämst igen. Diagonaler med spagat- och splitthopp efter det, jag var med, haha. Sen massa kondition, sprang fram och tillbaks över golvet med olika stopp för armhävningar, rygglyft, situps och upphopp. Mina ben alltså, herregud. Sista tio minutrarna så fick vi träna på våra program, yes.. Direkt efter så var det dags för zumba vid 20-tiden. Så jäkla roligt ju! Svettigt värre men åh vad vi körde på.. Ren glädje ju! Och vi körde faktiskt över tiden med tjugo minuter.. Dansade lite efteråt, och pratade med Irina innan hon drog.. Jag och Frida blev kvar och pratade massa, råkade missa min buss så blev kvar ännu längre och det blev halv elva-bussen hemåt.
 
Blir nog samma igen nästa tisdag...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback