Kollationering - I ljus och mörker.

2013-01-13 @ 20:02:00
Idag har jag varit i Gävle hela dagen. Mötte upp Cassandra när jag kom in vid 12-tiden. Kikade runt lite på stan och strax därefter så dök Frida och Hanna upp också. Najs! Vi begav oss sedan till Gävle teater där det var kollationering för musikalen I ljus och mörker vid 13-tiden. Den jag gjorde audition för i höstas och idag var första mötet. Registrerade oss direkt och sedan in i stora salen, vi var la runt 200-300 personer. Fick se en trailer om musikalen innan vi välkomnades av regissören och koreografen. Fint! De berättade om musikalen i stora drag och hur de hade tänkt sig med allt. Musikalen har premiär i höst, med 21 föreställningar delade på tre städer. En huvudensemble för skådespelare och en för dans som ska medverka på alla ställen bestämdes. Och sen en stor ensemble som medverkar i Gävle, där jag ingår just nu, som ska dansa, köra, statist och lite sånt. Inte riktigt förstått allt än.. Kör igång med repetitioner redan i februari här, inte så ofta då, men under sommaren skulle det bli intensivare och sedan i höst. Fick mycket information och är lite smått förvirrad. Blir nog bättre när repetitionsschemat är satt.. Klar strax innan 17-tiden, pratade lite med folket där innan vi begav oss därifrån och bussen hemåt..
 
Ännu en dröm som går i uppfyllelse, att få medverka i en musikal. Det känns fint!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback