Vackra huvudstaden.

2016-07-25 @ 14:12:00
Äntligen fick jag se den fina huvudstaden igen. Mitt älskade Stockholm.
 
Rullade in i Stockholm strax efter halv elva. For över till centralen direkt och fixade SL-kort för dagen. Ut på stan sen och kikade runt lite.. Promenerade till kungsan sen och köpte en mjukglass och slog mig ner på trappan där. Så fint och otroligt härligt väder. Klarblå himmel och gassande sol, lovely! Promenerade Skeppsbron bort till Slussen, sen Katarinavägen med havsutsikt upp på söder. Älska! Strosade runt lite där och gick sen Götgatan ner med lite stopp i butiker. Svängde upp mot Mosebacke och tog en sväng ut på Gondolen. SÅ jäkla fint Stockholm är alltså. Gick igenom Gamla stan tillbaka till drottninggatan och centralen sen. Promenerade runt i över fyra timmar. Älskar't. Hämtade ut min tågbiljett och sedan blev det donken på centralen. Så gott! Gick sen förbi hm på Hötorget för att prova en byxdress som jag såg tidigare, och jag köpte den. Sen promenerade jag över Skeppsbron igen bort till djurgårdsfärjan som fick ta mig över till Djurgården. Så najs!
 
 
Betalade in mig på Gröna Lund ganska direkt och var där inne runt 16-tiden. Raka vägen till scenen och kollade repen inför Sommarkrysset. Fina Jessica och Dea stod på scenen. Gick runt lite och strax efter fem-tiden så släppte de in lite folk på platserna och jag tog plats vid Martin och co. Himla trevligt! Sedan väntade genrepet och Jessica hittade mig direkt. Hon är sööt! Repet rullade på och efter det så gick jag på jakt efter nåt enkelt att äta. Så tog en sväng runt på grönan, så himla fint det är. Hittade korv med bröd-kiosk och det fick de bli. Där i kön träffade jag även på Ullis, som jag inte träffat på år och dar. Så roligt, hon var där med Elisa, som skulle uppträda under kvällen.. Vi pratade en snabbis innan jag tog mig tillbaks till min plats. Klockan tickade på och den slog 20 och Sommarkrysset började. Riktigt bra program ju, de som medverkade var Samir & Victor, Elisa, Takida, Little Jinder och Movits. Himla bra ju! Lite teckenspråk med J på scenen och sen träffades vi en snabbis. Kramkalas, bästa! Så himla mysigt att ses igen och bara prata lite om allt möjligt. Sen var hon tvungen att dra och även jag, så det blev kramkalas och vi ses nog snart igen. Sprang ut och hoppade på färjan tillbaka till slussen. Stressigt om något. Hoppade på tunnelbanan och sprang över halva centralen för att hinna till tåget som gick vid 22.40. Två minuter innan så kom jag upp på perrongen, haha. Jag hann och jag hade trevliga bordsgrannar som alla skulle åka i hur många timmar som helst, de var nattåget upp i landet. 00.25 rullade vi in i Gävle och då var det bara att gå till bussen och vänta där en kvart. Raka vägen till viken och sen cyklade jag hem mitt i natten, och klev innanför dörren vid halv två. Så trött men en otroligt lyckad och fin dag i huvudstaden!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback