Vilken hääärlig dag det blev :D

2009-01-19 @ 00:12:31

Klockan ringde vid halv sju, upp och hoppa liksom :D Duschade, åt frukost och packade klart väskan. Jag och syster gick till resecentrum, det var lite kallt ute. Vi tog 8.40 bussen till Stockholm, var framme strax innan halv tolv ungefär. Gav oss ut på stan lite grann, jag hittade ett par assnygga skor, tyvärr. Jag köpte de såklart, för annars hade jag ångrat mig. Sen blev det lite stressigt, klockan var ju strax innan halv ett och ett började allt på Danscenter. Så vi köpte SL-kort och tog oss iväg, till medborgarplatsen, sprang snabbt in på donken för lite strips. Också vidare mot DC, som för övrigt ligger på Åsögatan ; ) Det var ganska så lätt att hitta där ju, vi bytte om och började dagen med Dansfys med Malin. Det var lite jobbigt men askul verkligen :D Nåt jag gärna skulle gå på igen. Bytte sal och skulle testa på Hype, men gav upp efter några minuter bara. De var såå mycket folk, de var trångt och man såg inte vad läraren gjorde för steg, så det var inte kul. Satte oss på sidan och kollade istället, när den var slut så drog vi iväg till donken för lite mer mat i magen.

Tillbaks på DC vid 15.15 för då var det dags för Streetfunk med Damon. Det var faktiskt kul och de hade jag hoppats på också. Jamade lite olika steg och sådära bara. Efter den kom klassen jag hade sett fram till mest av allt, Commercial med Dan :D Guud va mycket folk de var då alltså, väldigt trångt, fast jag höll mig typ längst bak hela tiden. Inte så lätt att se stegen här heller, men jag kämpade på. Och jag tror faktiskt att jag fick ihop de framemot slutet :D Det var såå sjuktkul ju :D Detta dansar jag lätt igen, om ni någon gång får chansen att dansa Commercial, gör det då :D hihi. Innan klassen började så såg jag en tjej jag kände igen, jag följer nämligen hennes blogg, Ida Warg heter hon. Så jag var fram och pratade med henne lite grann efter klassen, väldigt trevlig och glad tjej :D Och sen var det dags för sista klassen som var Streetjazz, jag var bara med en liten stund där. För de var varmt, trångt och han som hade den upprepade stegen så sjukt mycket, så att de blev för drygt. Men de såg sjuktkul ut när de andra dansade och jag skulle vilja testa de igen, på en "riktig" klass : )

Efter allt, som slutade vid halv sex, så tog vi oss till centralen/terminalen. Satt och pratade en stund, hämtade ut min tågbiljett och sånt. Sedan blev det pendel till Upplands väsby, vidare med upptåget till Uppsala, där vi väntade in mitt tåg till Gävle. Sa hejdå till syster i Uppsala och jag var i Gävle vid nio-tiden. Mamma hämtade mig...

Helt fantastisk dag ju... Just dance :D


Mina skor.

Kommentarer
Postat av: W A R G

Haha, det var kul att du kom fram :) Vart bor du någonstans?



Kram, ida

2009-01-19 @ 08:13:00
URL: http://aijdawolfie.blogg.se/
Postat av: Mikael

Åsögatan :D:D:D:D Fan jag vill träffa de människorna!! Snart...

2009-01-19 @ 16:26:28
URL: http://mikaeljanzon.blogg.se/
Postat av: Annika

Ida W e duktig! Asduktig! Spec. disco (AA)

2009-01-19 @ 22:36:35
URL: http://sannafreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback