Studieresan till Uppsala. :D

2009-05-05 @ 23:56:09
Vilken härlig dag det blev trots dåligt väder, eller mindre bra väder...

Mamma ringde in hit och väckte mig strax innan halv sju och då var det upp och hoppa. Duschade, åt frukost och packade väskan. Strax efter sju så skjutsade mamma mig till Statoil där vi skulle samlas, bussen skulle gå vid halv åtta mot Uppsala. Vi kom iväg strax efter halv, vi var tjugo elever + Jenny, Johan och Annette. Woho. Jag, Junia och Hannah satt och pratade lite och hade väldigt roligt åt J och A som började sminka sig när vi närmade oss, haha. En rolig syn alltså, hade gärna viljat ha det filmat. xD haha. Vi kom fram strax efter nio, i ett litet småduggit Uppsala. Drygt!

Då var det dags för en liten rundvandring som Jenny och Johan höll i, lite om Uppsala universitet och lite byggnader kring det. Mycket roligt. Ca 50 minuter, sedan fick vi en halvtimme fritt. Så vi drog på stan allihopa, jag shoppade solbrillor, pilotisar blev det. xD haha. Sedan in på Åhléns för att typ möta upp en bunt från gruppen och ta oss vidare. Samling utanför Domkyrkan 10.25. Det var dags för en timmes guidad tur där. Det var faktiskt mycket intressant. Otroligt fin kyrka ju. Hur den var byggd, allt som fanns i den. Ja, och det var intressant att lyssna faktiskt. Det brukar ju inte jag tycka, men detta var det.. Vid halv tolv så var det dags för lunch, vi tog oss till saluhallarna. Där alla beställde mat, jag tog dock bara en smörgås med ost och skinka. Satt där och pratade lite...
          

Vid halv ett skulle vi vidare på nästa studiebesök, det var till Carolina Rediviva, där vi fick en guidad tur på ungefär en timme. Också intressant, se lite olika kartor och texter från långt tillbaka. Och vi kollade också på silverbibeln, det var lite coolt. Direkt efter det så var det raka vägen till bussen och vi åkte och släppte av typ alla som ville på Livets ord-studiebesök. Och det blev Annette plus fem till kvar i bussen som skulle vidare till Gamla Uppsala. Där var såklart jag kvar. Vi kom dit strax efter två och vid halv tre hade vi tiden. Så vi drog till kyrkan som låg där bredvid och kikade runt där, haha. Och sedan tillbaks till Gamla Uppsala museum, där vi fick en guidad tur också. Det var mycket intressant och mycket roligt. Pratade om asatron och sådant. Och turen avslutades på Uppsala högar, vi var upp på en av kullarna och såg oss omkring, mycket roligt.
      

Efter en timme där så drog vi till caféet som låg intill där. Där beställde vi lite fika och satt och pratade lite, efter ett tag så kom resten av gänget som var på Livets ord. De beställde fika också, men då var vi klara. Så jag, Junia, Annette, Jenny och en till drog iväg till museumet igen och kikade lite på shopen där, och de flesta kom dit efter fikat. Blev la kvar där en halvtimme och sedan trallade vi till bussen för en hemresa. På bussen hem läste jag lite spanska, lyssnade lite på musik och snackade en del med Annette, om plugg och dans. xD haha. Vi var hemma vid sex och så hämtade mor mig på statoil. Tacktack. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback