15/8 - Diggiloooo <3

2009-09-23 @ 23:37:01
Vi fick skjuts av Mickes pappa till Ulriksdals slott, där Diggiloo skulle hållas. Vi var nog där strax innan sex eller nåt. Sara ringde också, de behövde lite vägbeskrivning och en stund där efter så kom Sara, najs! Vi trallade in och gick raka vägen till platserna för att se vart vi satt. Efter det så kikade vi runt på området. Hejade på Lovisa också som jobbade i nåt tält där. xD haha. Och när vi står helt upp och ner utanför vip-tältet så ser jag Lotta och Sanna och bara springer fram till dem och kastar mig på dem. Och Micke efter, haha. Gud, vi skrämde nog livet ur dem typ men de chockade oss rejält. Haha, men gud va kul det var. :D Så mysigt att träffa dem, pratade lite grann där och de var glada att se oss och vi likaså.. De gick in i vip-tältet och vi drog iväg till diggiloo-shopen. Jag köpte ett program och en poncho. :) haha. Och vi tog oss tillbaks till vip-tältet.. Och rätt som det var så får jag syn på en person, nämligen Linda Bengtzing.. Min reaktion var Spring! HAHA. Det var kul, tydligen så skrek jag Linda också. xD För när vi sedan var tillbaks vid Sara igen, som stod i toakön.. Så skrattade lite folk i kön. xD Men iallafall, det var askul att träffa Linda, de hade ju gått ett år sen sist liksom. Hon blev jätteglad att se oss också, så vi pratade på lite och sedan gick hon och Peter vidare in i tältet.. Och vi tog oss bort till våra platser..

Klockan var väl strax efter sju och vid halv åtta skulle de ju börja.. Och det fylldes på med massa folk. Vi kände att vi hamnat på kändis-sektionen typ. (vi fick ju bilj. av sara löfgren). När vi står och pekar lite och kollar vart Linda & Peter(6rader framför) och Sanna & Lotta(7rader framför) ska sitta.. Helt plöstligt, två-tre rader framför oss, så går Marie & Mari (2/3 av threeD) förbi oss. Och jag bara: MARIIIIE!! Och hon bara vände sig om och de bara skrattade och bara: "Ni är ju överallt! :D" haha. Så himla kul ju att de dök upp, vi blev mucho glada! Och det var fler kända folk där som vi såg... Vid halv åtta så började allt, alla sjöng en gemensam låt och kom ut en efter en. De som var med detta år var: Ola, Arja, Mojje, Brolle, Niklas Strömstedt, Thomas Petersson, Magnus Johansson, Lasse Holm och såklart våra två favoriter Sara Löfgren och Jessica Andersson. Molly Sandén var gästartist! Och på dans/kör fanns Lisa Stadell och Jennie Larsson! Showen var bara helt underbar.. Tyvärr så började det regna i slutet på första akten. Vi pratade massa med Marie&Mari då i pausen, supertrevligt!! Och i andra akten så var ju Mello-medleyt med, så jäkla bra ju!! :D Och de avslutade såklart hela showen med "Allt ljus på mig". Sååå bra!! Alla våra vänner hade typ dragit, haha.. Vi träffade iallafall Lovisa efteråt och bad henne hälsa girlsen! :) Sa hejdå till henne, och sedan även Sara som skulle åka hemåt. Jag och Micke stod kvar en stund men sedan gick vi också. Trallade en bit men sedan tog vi bussen hem till han, det regnade ju lite ute fortfarande.. Vi gjorde inte så mycket hemma tror jag, somnade nog ganska så direkt!





Grym show, och tusen tack Sara för biljetterna. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback