5/9 - En av de bästa dagarna i mitt liv. <3

2009-09-30 @ 23:48:22
Klockan ringde vid nio-tiden, upp och fixade sig och packade ihop väskan som skulle med. Syster min var hemma och vaken också, så det blev lite presentöppning med henne, hon fyllde nämligen 18 år. :D Hon fick ett vitt linne av mig från weekday, assnyggt. Åt lite mat innan jag drog, kyckling och ris! Mamma skjutsade mig till resecentrum, mitt tåg mot Falun gick vid 12.39.. Messar massa med Micke och fick även svar från Jessica, söta. Framme i Falun vid halv två-tiden och hittade till magasinet direkt (tog ju bara nån minut) där allsången skulle vara som jag skulle på. :D

Insläppet var vid två-tiden men jag kollade om jag fick ta mig in. Sa att jag kände Jessica och det gick bara bra. Slog mig ner bland stolarna, Jessica och Fredrik Swahn repade för fullt. :D Vinkvink till Jessica, iih. Hon är söt! De repade till strax efter två-tiden, då tog Jessica sitt pick och pack på scenen och kom ner till mig.. Kramkalas och lite prat innan hon var tvungen att ta sig bakom för att fixa sig.. Det börjades fylla på med folk också, bara äldre typ men det fanns några enstaka barn också.

Allsången började vid tre-tiden och Fredrik Swahn dök upp på scenen.. Vi fick sjunga lite allsång och sedan var det dags för Jessica.. Hon sjöng Allways on my mind, helt fantastiskt!! Fredrik kom upp på scenen efter det och det blev lite kyrk-/gospellåtar, mysigt eller nåt. Sedan var det någon kör där som uppträdde.. Vi fick göra lite övningar i publiken också, sångövningar och lite massage. xD haha. Fredrik sjöng någon ny låt på sin platta.. Efter en timme ungefär så blev det paus, såg Jessica på sidan och hon typ vinkade till mig att komma.. Så gick till henne, kramkalas och mysprat.. Hur det var, hur det gick i skolan, min framtid och allt sådant. Hon är sööt! ♥ Hon nämnde även att hon skulle med tåget hem sedan, lite surt för det var ju det tåget jag och M skulle ta men jag skulle få hämtning i Falun.. Jessica tyckte det var synd, för annars hade vi kunnat sällskapat.. Sedan var hon tvungen att gå bakom igen.. Då ringde jag mor och bad de kolla upp tågen, hur det gick från Falun. Messade även med Micke och fick då reda på att det gick bara ett tåg från Falun vid halv sju, ett tåg i bergslagen.. Riktigt bra, för då betalar man på tåget, så bestämde då att åka tåget med Jessica. Sa det till mamma så de visste och slängde iväg ett sms till Jessica och sa att jag tar tåget med henne om det var okej... Efter en halvtimme ungefär så började allsången igen.. Då var det dags för Svante Thuresson, som var andra gästartisten.. Segt värre! Jessica kom in efter en stund igen och sjöng Regn hos mig! Jag finner inga ord, otroligt vackert! Åh, vilken röst, utstrålning, det var alldeles fantastiskt att höra. En allsång efter det, båtlåten.. Hihi, så söt! Allt avslutades med lite schlagers.. Fredrik och Jessica sjöng Håll om mig, sedan blev det Christer Sjögrens Djingis Kahn, hahaha. Och tillsist La voix.. :D I´m in love with you! ♥ De gick av och kom in på extranummer med Thank you for the music, underbart!!!

Slutade vid halv sex och allt folk försvann väldigt fort. Fick svar på messet av Jess och hon tyckte det var bra och att då skulle vi ses snart liksom. :D Och där stod jag och väntade, när nästan allt folk försvunnit så frågade jag en tjej där om hon visste om Jessica var påväg men jag fick då följa med bak till henne. Hon satt och pratade lite med Fredrik, så hejade på han också. Klockan var la kring sex-tiden, men vi tog oss ut till stationen.. Jessica hämtade ut sin tågbiljett och sedan stod vi där och väntade och pratade massa. :D Så underbart! Sthlm, skola, dans, mello, falun, jobb och lite till, lövely! Tåget kom ca 18.40 och vi slog oss ner på några platser med bord och pratade massa massa. Det var bara hur mysigt som helst!! Att hon bryr sig så mycket alltså, hon är otrolig. "Jag är orolig, hur gör vi nu med din framtid?!" HAHA. Ja, vi pratade en hel del om vad jag ville bli och hur jag skulle nå dit.. och om skolan, sthlm, dansen, träningen och sånt.. Sen pratade vi lite om hur vi är som personer eller vad man ska säga. Lite om vårat gäng, andra personer som jag gillar och massa minnen!! Iallafall, tågresan var hur mysig som helst, fantastiskt! Vi åkte förbi Viken och jag pekade typ på vart jag bodde, för Jessica undra.. Åkte vidare mot Gävle, haha, var där ca 19.45. Kikade runt på den "döda" tågstationen, haha. Vi tog en liten promenad in mot stan, mycket trevligt. Det var lite fart ute iallafall, måste vare något speciellt ju.. Men vi hittade på en kiosk för Jessica ville ha godis, så det köpte hon och sa även åt mig att plocka lite.. Tack så mycket för godiset!! Hur mysigt som helst att gå runt med Jessica på gatorna i Gävle, och prata om allt möjligt! Vi tog oss sakta men säkert tillbaks till stationen och började leta efter hållplatsen som min buss skulle gå ifrån, tillslut så hittade vi en karta över stället. xD Och vi hittade hållplatsen, sa hejdå till Jessica utanför stationen.. Mycket gosigkram, tackade för dagen/kvällen, ALLT! Underbara människa. Och jag fick hennes ros som ett tack, fina!! Kram, puss och vinkvink!

Jag typ sprang iväg till bussen, för det var bara någon minut kvar, den gick vid halv nio.. Bussen kom precis runt hörnet när jag kom, det var tur att det var folk som stod och väntade på bussen och kunde stoppa upp den lite, annars hade jag missat den. xD Messade massa med Micke på hela hemresan, och fick även ett sött mess av Jess. ♥ Jag blev hämtad av mamma vid nio-tiden hemma i viken, tack!

Kommentarer
Postat av: Mika

JAKHRKEHRKAHAJ ååååh vad mysigt!!! Jag blir typ... BLÅ av avund!!!! ååh! Underbara, fina Jess!



Puss!

2009-10-01 @ 11:34:26
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback